יום שישי, 16 בספטמבר 2016

פסילה מנהלית



הדרך של המדינה שמוכיחה את עצמה כדרך היעילה ביותר בכל הקשור לשמירה על הבטיחות בדרכים, היא דרך אכיפת החוק. האכיפה של חוקי התנועה הולכת וגוברת ככל שעובר הזמן. נראה שאכיפה רצינית מצליחה בהחלט למנוע מנהגים לעבור עבירות תנועה המסכנות את הבטיחות בדרכים, הן של הנהגים עצמם והן של שאר המשתמשים בכביש, בין אם מדובר בנהגים אחרים או בהולכי רגל. כחלק מתהליך הגברת האכיפה שמתרחש כל הזמן, ישנה פעילות של פסילת רישיון. נהגים מפחדים מאוד לעבור עבירה שהעונש שלה הוא פסילת רישיון הנהיגה. זאת מכיוון שאנשים תלויים ברישיון הנהיגה שלהם לעבודה וכדי לנהל את אורח חייהם בצורה נורמאלית. אחד הסוגים של פסילות רישיון הוא פסילה מנהלית. מדובר על פסילת רישיון שנעשית באופן מידי על ידי שוטר ולא משפט, בסמוך למועד ביצוע העבירה. פסילה מנהלית מרתיעה נהגים מלבצע עבירות מסוכנות, כאמור. בנוסף, היא מונעת מנהגים מסוכנים להמשיך ולהיות על הכביש וכך להמשיך לסכן בני אדם ולפגוע בבטיחות בדרכים.

שימוע
ישנם כמה תנאים ששוטר צריך לעמוד בהם, כדי לקבוע פסילה מנהלית. אחרת, חוקיות הפסילה אינה קיימת והפסילה בטלה. השוטר צריך להיות קצין משטרה. הפסילה חייבת להתרחש תוך פחות מ72 שעות ממועד העבירה, לאחר ביצוע שימוע. השימוע נערך לפני שאותו קצין משטרה יכריע בעניין הנהג מבצע העבירה, בתחנת משטרה או בשטח. אם לא נערך שימוע בזמן המתאים, הפסילה בטלה.

איך מתמודדים עם קביעת הפסילה?
אם נקבעה לכם פסילה מנהלית, זה עדיין לא סוף פסוק. אתם יכולים לפנות לבית המשפט לתעבורה שיכריע בעניין. בית המשפט מכריע לפי שלושה פרמטרים מרכזיים:

  • הימצאות ראיות לכאורה
  • מסוכנות הנהג
  • מידיות, כלומר אמצעי שפגיעתו פחותה מאשר שלילת רישיון מוחלטת
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה