יום שני, 30 במרץ 2020

מהי אי התאמה אישיותית


כאשר מחפשים עובדים, מתמקדים בהישגי העבר שלהם, ברקע אקדמאי, במקומות עבודה קודמים ועוד. לעיתים קרובות, נבחר לעבודה מועמד אשר הישגיו בחלק מהתחומים הללו נמוכים יותר מאשר מועמד אחר, בשל נושא אי התאמה אישיותית. אי התאמה אישיותית היא תחושה של המראיינים במקום העבודה שהמועמד לא יהיה מסוגל לתפקד היטב בשל תכונות בעייתיות באופיו, ולא בשל מגבלה של יכולת פרקטית.
קביעת אי התאמה אישיותית לרוב נובעת מחשש מפני בעיות תקשורת של המועמד, אשר יוכלו להשפיע על עבודת הצוות שלו ולהשפיע על המורל בכלל מקום העבודה. בחברות הייטק רבות, אי התאמה אישיותית היא בעיה של ממש. החברות מעסיקות מגוון עצום של אנשים, אשר לכולם יכולות טכניות יחסית גבוהות. העבודה המשולבת של כולם, כאשר כל אחד תורם את פיסת הידע הייחודית שלו היא קריטית להצלחת החברה, ולכן אי התאמה אישיותית יכולה להוביל לפסילה ואפילו פיטורי אנשים עם יכולות גבוהות במיוחד. 



חשוב להתמודד עם הנושא בתבונה ולא בצורה לא שקולה
אם נתקלתם בתופעה, או נפסלתם בעצמכם על רקע אי התאמה אישיותית, חשוב מאוד להתמודד עם הנושא בתבונה, ולא מתוך זעם כבוש שיוביל לפעולה לא שקולה. כאשר מדובר בזיהוי תכונות אופי בריאיון שאורך דקות ספורות, היכולת של המראיין לקלוע בול ולזהות את תכונות האופי של המרואיין היא מוגבלת.
יתכן מאוד שהבעיה היא ספציפית בכימיה בינכם לבין המראיין, ואינה נובעת מבעיה של ממש. עם זאת, עדיין כדאי לנסות לשחזר את ריאיון העבודה, וכך לבדוק האם יתכן שאתם משדרים למראיין מסרים אליהם אתם לא מתכוונים. בסופו של דבר, מחשבה צלולה ועקבית תוכל להוביל לכך שתעברו בהצלחה את ריאיון העבודה הבא שלכם, ותתקבלו בחברה אחרת בזרועות פתוחות.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה