יום שני, 24 באפריל 2017

פסילה מנהלית

כיצד מוגדרת פסילה מנהלית?
פסילה מנהלית היא פסילת רישיון נהיגה של אדם בידי קצין משטרה שדרגתו היא פקח או דרגה גבוהה מכך. הפסילה יכולה להינתן ל – 30 יום או פחות – במקרים בהם נהג עבר את אחת העבירות המפורטות בפקודת התעבורה, ל – 60 יום או פחות, כאשר הנהג היה מעורב בתאונת דרכים בה היו נפגעים בגוף או ברכוש או ל – 90 יום כאשר הנהג היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית בה נהרג אדם. בעוד שבשני המקרים הראשונים לקצין שיקול דעת בנוגע לתקופת הפסילה, במקרה השלישי, של גרימת מוות, אין לקצין שיקול דעת והוא חייב לפסול את הרישיון ל – 90 יום. 

חשוב לדעת: לפני מתן פסילה מנהלית יש לכם זכות לשימוע
נהג שחשוד בגרימת תאונת דרכים או באחת העבירות שנמנו בפקודת התעבורה (כגון נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים), צריך להיות מזומן, בתוך שלושה ימים, לתחנת משטרה, בה חייבת המשטרה לקיים לו שימוע על ידי קצין בדרגת פקח ומעלה. כאשר קצין בדרגה זו נמצא בזירת האירוע, הוא רשאי לקיים את הליך השימוע בזירה, בלא צורך לזמן את הנהג לתחנת המשטרה. אין לפסול את הרישיון ללא שימוע. ואולם, אם הנהג זומן לשימוע ולא התייצב – רשאי הקצין לפסול את רישיונו פסילה מנהלית אוטומטית. זאת, בלי לשמוע את טענותיו. בנסיבות אלה, לא ניתן לטעון כי הפסילה אינה תקפה. קצין המשטרה רשאי לשקול לפני קבלת ההחלטה שיקולים שונים – חומרת העבירה, קיומן של עבירות תנועה קודמות, גילו של הנהג, וותק הנהיגה שלו על הכביש, עיסוקו בחיים ונסיבות חייו. 

ניתן לערער על פסילה מנהלית
קיימת אפשרות להגיש ערעור על פסילה מנהלית, בעיקר במקרים בהם ניתן לטעון כי אין יסוד סביר לסבור כי יוגש נגד הנהג כתב אישום וכן כאשר על פניו לא נשקפת מן הנהג סכנה על הכביש. את הערעור מגישים לבית הדין לענייני תעבורה. אם בית הדין דוחה את הערעור, ניתן להגיש ערעור על החלטתו לבית המשפט המנהלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה