יום שני, 6 בדצמבר 2021

מחירי העברה

 

מהם מחירי העברה וכיצד קובעים אותם?

שירותי מיסוי בינלאומי של יועצי מס, רואי חשבון ובעלי מקצוע אחרים כוללים בתוכם את האפשרות לקבוע מחירי העברה רלוונטיים. האופן שבו קובעים מחירי העברה חשוב מאוד, כי הוא משפיע על המיסים שאותם החברה או הארגון ישלמו. היות ומטרת העל של כל הארגונים היא לשלם כמה שפחות מיסים ולהגדיל כמה שיותר את הרווחים, צריך להביא בחשבון את המאפיינים והתכונות של מחירי העברה.

באופן כללי, היכרות עם המאפיינים השונים של מחירי העברה והסכמים היא חלק בלתי נפרד מהאופן שבו מתכננים מיסוי בינלאומי. בשלבים הראשונים, בודקים מה קובעים הנהלים השונים של מיסוי בינלאומי במדינות שונות בעולם. בשלבים מאוחרים יותר, יורדים לרזולוציות ספציפיות לגבי האופן שבו מחירי העברה משפיעים על הארגון ועל החברה.



למה חשוב לקבוע מחירי העברה יחד עם בעלי מקצוע?

השאלה המתבקשת היא למה בכלל צריך לערב יועצי מס, רואי חשבון או בעלי מקצוע אחרים כאשר קובעים מחירי העברה. על פניו, בעלי חברה או נציגים של ארגון בינלאומי עם פעילות בכל העולם מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את המוצרים והשירותים שלהם.

לכן, הם גם אמורים לדעת כיצד לקבוע את המחיר ביחס לעסקה שמבוצעת בין חברות קשורות. אבל בפועל, חשוב לקבוע מחירי העברה יחד עם בעלי מקצוע כי זו הדרך היחידה להביא בחשבון שיקולי מס רלוונטיים.

בעוד נציגי חברות קשורות אכן מכירים את המוצר והשירות שלהם, יועצי מס ורואי חשבון יודעים להסתכל על התמונה המלאה – כמו למשל איך מחירי העברה מסוימים ישפיעו על המיסים שהחברה תשלם במדינה מסוימת, האם היא תוכל לתכנן את המיסים באופן חוקי והאם יהיה תיעוד נאות למחירי העברה של עסקאות המבוצעות בין חברות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה