יום רביעי, 28 ביוני 2017

פרויקט תמ"א 38



סכנת רעידת אדמה תמיד קיימת
כשחושבים על תסריט אימים של רעידת אדמה שמחריבה חלק ניכר מהמדינה אנשים צוחקים בגיחוך וממשיכים הלאה בחייהם. כאלו הם אסונות טבע ובאופן כללי אסונות לאומיים בכל סוג שהוא: כולנו שאננים אפילו נוכח המחשבה שהם עלולים להתרחש ורק כשהם קורים מתחילים התושבים והרשויות בהטחת האשמה באחר. כדי למנוע מצב כזה, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ייסדה את תמ"א 38 שהיא תכנית מתאר ארצית למען הגנה על התושבים מפני מבנים רעועים ולא מתאימים שעלולים להינזק קשות במצב של רעידת אדמה חזקה.

תמ"א 38 כדי להגן על התושבים
תמ"א 38 היא תכנית מתאר שמציבה בירוקרטיה נוחה יותר ואף הטבות מס בכל מה שקשור בחיזוק מבנם קיימים. אמנם יש ביקורת רבה על פרוקיט תמ"א 38 ועל האפשרויות המועטות שהיא מקנה אך בסופו של דבר מטרתה חיובית ובעזרתה ניתן לבנות תוספות על בניין ישן מאוד בערים מתפתחות בעיקר, כמו למשל ראשון לציון, קריית אתא או רמת השרון, וכך לשדרג את איכות חייהם של התושבים ולהעלות את איכות הרחוב, השכונה והעיר כולה. בפרויקטים של תמ"א 38 ניתן גם לבנות יחידות דיור נוספות תוך כדי עמידה בתנאים המגבילים, כך למשל בקומת קרקע ניתן להוסיף יחידות דיור נוספות ולהרחיב במספר מטרים כל דירה קיימת.


התחדשות עירונית הכרחית נוכח המצב
מעבר לשיפור מבנים קיימים לצורך הגנה מפני רעידת אדמה, תמ"א 38 חיונית מאוד לעתיד של אזורים רבים כדי לפתח אותם גם מבחינה עיצובית. מצב הבנייה כיום מאפשר הקמה מהירה יותר של מבנים אך מצוקת הנדל"ן מורגשת בכל אזורי הארץ בעיקר באזורים מבוקשים כמו במרכז הארץ או קרוב לערים גדולות. שיפור מבנים קיימים ועיצובם מחדש לפי המודרניזציה בענף הבנייה מאפשרת התאמת סטנדרטים הכרחית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה