יום רביעי, 11 במרץ 2020

סוגים שונים של מעלון

אחת הדרכים לבחור מעלון כדי לשפר את הנגישות עבור מבוגרים, קשישים ובעלי מוגבלויות היא לבדוק את המפרט הטכני שלו. כאשר בודקים את המפרט הטכני, מביאים בחשבון את האופן שבו המעלון פועל ואת ההשפעה שלו על איכות החיים של קהל היעד. עם זאת, גם בעת בדיקה ספציפית של המפרט הטכני – צריך לדעת במה להתמקד.

קודם כל, מתוך מפרט טכני של מעלון אפשר למשל ללמוד לאיזה סוג של כיסא גלגלים הוא מתאים. בשביל לוודא התאמה של מעלון לכיסא גלגלים מסוים, בודקים מה הרוחב שלו והאם נדרש קיפול של אביזרי עזר. לאחר מכן, המפרט הטכני אמור לתאר את רמת הבטיחות שבה המעלון עומד ואת האופן שבו מתקינים אותו – לרבות העלות הכלכלית של פעולה כזו.



מה היתרונות של מעלון משופר?
מעלון עם מפרט טכני משופר יכול לשאת משקל כבד. כאשר משתמשים בנתון על המשקל בשביל לנסות לשער האם המעלון הוא רגיל או משופר, צריך לחשב את משקל כיסא הגלגלים ואת משקל האדם יחד. חוץ מזה, באמצעות מפרט טכני משופר ניתן לתחזק מעלון עם מערכת הפעלה שכוללת התקנה של מנורת סימון להתמצאות קלה במדרגות, לשיפור בבטיחות ולתנועה חלקה גם בין מפלסים וקומות.

במילים אחרות, המפרט הטכני של כל מעלון משפיע על האופן שבו משתמשים בו לא פחות מאשר המיקום שלו בבית או במקומות ציבוריים. אם רוצים ליהנות מהיתרונות של מעלון, צריך לבדוק היטב איזה מפרט טכני יש לו ומה זה אומר מבחינת עלות ההתקנה. במקביל, תמיד אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל מהם המלצות לגבי סוגים שונים של מעלונים. לאחר מכן, כל שנותר הוא לתאם את ההתקנה הסופית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה