יום רביעי, 23 בספטמבר 2020

מחירי העברה

 

מהם מחירי העברה בארץ ובעולם?

מחירי העברה מהווים אינדיקציה מדויקת למחיר שנקבע ביחס לעסקה שהתבצעה או עתידה להתבצע בין חברות קשורות. בגלל שמדובר על מחירים של כל עסקה שהיא, קביעת מחירי העברה היא פרקטיקה נפוצה בקרב חברות שמנהלות מסחר בינלאומי ורוצות לנצל הטבות מס שטמונות באמנות מס מסוימות.

הדרך לנצל הטבות שטמונות באמנות מס מסוימות היא לבדוק באיזה מדינה נטל המס הוא הנמוך ביותר. כאשר החברות מבצעות עסקאות בין מדינות שונות שבהן נטל המס שונה, הן יכולות לקבוע מחירי ההעברה בהתאם לניסיון שלהן לצמצם את נטל המס. במקרים כאלה, מה שקורה הוא שהמחיר המוכרז על עסקה במדינה שבה נטל המס נמוך – יהיה גבוה יותר בהשוואה למחיר המוכרז על אותה עסקה במדינה שבה נטל המס גבוה.



היבטים פרקטיים בתהליך של קביעת מחירי העברה

קביעת מחירי העברה היא משימה מורכבת שדורשת היכרות עם אמנות מס, עם החוקים השונים בכל מדינה ועם האופן שבו מקובל לקבוע את המחירים של עסקאות שונות. ההיבט הפרקטי הזה קריטי לצורך ביצוע תכנון מס לפי הוראות החוק, כמו גם לטובת מניעת מצב שבו מופעלות סנקציות על חברות, תאגידים, עצמאיים או אפילו שכירים.

החדשות הטובות עבור החברות שמנהלות סחר בינלאומי הן שניתן כיום לקבוע מחירי העברה ביחד עם אנשי מקצוע. כאשר מערבים אנשי מקצוע ובהם יועצי מס או רואי חשבון, יש סיכוי גבוה יותר שגם האופן שבו ייקבעו מחירי העברה יעלה בקנה אחד עם לשון החוק. בנוסף, אפשר לשאוב השראה מהאופן שבו חברות אחרות באותם תחומים קובעות את מחירי ההעברה עבור העסקאות הרלוונטיות. בין היתר, מדובר על עסקאות של מכירת מוצרים, מתן הלוואות ועסקאות פיננסיות להעברת ידע ושימוש בקניין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה