יום רביעי, 3 באוקטובר 2012

אבן אודם


סוגים שונים של אבן אודם

אין ספק שמשחר הבריאה אנשים אהבו להתקשט בעזרת מגוון רחב של אלמנטים וחומרים אשר הטבע הפיק עבורם. אחת הדרכים ליהנות מחומר טבעי המספק קישוט מרהיב ויוקרתי היא ענידת תכשיטים אשר משובצות בהם אבני אודם. אבני אודם הן בין האבנים היקרות והמרהיבות ביותר שנוצרו בטבע. הן מגיעות בקשת רחבה של גווני אדום וורוד ונוצרות מהמינראל בשם קורונדום. חשוב לדעת, כי בזכות המוצא של האבן היא בעלת אחת הקשיות הנדירות ביותר אשר קיימות בטבע ועוצמתה נמדדת ב-9 בסולם מוס.

סוגי אבני אודם שקיימים בעולם

אבני אודם אשר מגיעות מאזור בורמה נחשבות ליוקרתיות לאיכותיות וליפות ביותר בעולם כולו. הן בעלות צבע אדום עז אשר נקרא גם בשם "דם היונה". אבנים בעלות צבע זה נקראות גם אודם בורמזי. ישנן גם אבני אודם תאילנדיות העונות על השם דם יונה גם כן, אך הן נדירות מאוד. ישנן אבני אודם המלוטשות בשיטה מיוחדת בשם ליטוש בומביי ואבנים שמגיעות ממדגסקר נקראות גוגוגוגו. בנוסף קיימות גם אבני אודם בצבע חום אדום והן נקראות קוניאק. 

מחירים של אבני אודם

מחירה של אבן רובי נקבע על פי הצבע שלה, כאשר צבעים מסוימים נחשבים לנדירים ולכן הם גם יקרים יותר. אבנים בעלות צבעים אחרים, אלה שעוצמתן האדומה לא חזקה, יעלו פחות כסף. מכיוון שצבעה של האבן קובע את המחיר שלה, הבדיקה שמטרתה לקבוע את איכותו מורכבת משלושה שלבים. סקאלת הציונים נעה בין הציון הגבוהה ביותר שנקרא VIVID לבין הציון הנמוך ביותר בעל השם WEAK. גם הטון של הצבע חשוב מאוד בקביעת טיבו וכמו כן גם הניקיון של האבן, משקלה ואיכות החיתוך שלה.

סגולות ריפוי של אבן אודם

סגולות הריפוי של אבן אודם לא קיבלו הוכחות מדעיות והן קשורות בעיקר לאמונותיהן של התרבויות העתיקות אשר ראו באבן זאת כוח מאגי רב בגלל נדירותה ובגלל הצבע שלה. בנוסף רובי נחשבה על ידי רבים מהם לסמל של כוח ועוצמה, לכן רק שליטים היו רשאים לענוד אותה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה