יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

דלתות אקוסטיות



חשיבותן של דלתות אקוסטיות

אין זה סוד כי ייעודן של דלתות אקוסטיות שונה לחלוטין מייעודן של דלתות כניסה לדירה לצורך העניין. כיוון שדלתות אקוסטיות – לא מתפקידן להוות חוצץ בין החוץ לבין פנים הבית (לדוגמא – הגנה בפני איתני הטבע או בפני פורצים), הרי שהן יכולות להיות מותאמות באופן מלא לקונספט העיצובי של הבית, ללא כל צל של ספק ולהוסיף הרבה יופי לחללי הבית. מעבר לכך יש לזכור את העובדה, כי תפקידן של דלתות אקוסטיות, הוא להוות גורם מבודד, לטובת יצירת חלל פרטי ושקט. 


השתלבותן של דלתות אקוסטיות במרחב

דלתות אקוסטיות אינן דבר אשר רצוי או ניתן להסתיר. הן בבית כל הזמן, דוממות, בין אם סגורות ובין אם פתוחות. הן מושכות תשומת לב ניכרת ללא כל עוררין, בייחוד באם אין הן מתאימות עיצובית למראה הכללי של הבית. מסיבה זו, רצוי לדאוג לכך כי בסופו של דבר אותן דלתות אקוסטיות תשתלבנה היטב בחלל אשר נמצא מאחוריהן, בנוסף להשתלבותן עם החלל החיצוני מטבע הדברים. ישנו הכרח ברור להתאמת צבע הדלת, בכדי ליצור אווירה מסוימת ורצויה בבית המגורים. לדוגמא – דלת הכהה מן הצבע השלט בחדר – תיראה יותר מרשימה לעומת דלת בהירה יותר עבור חדר כהה, שתתרום לתחושת כללית מוארת יותר בחדר ללא כל צל של ספק.

אלמנט דקורטיבי לדירה

אם כן, נראה כי דלתות אקוסטיות הינן אלמנט דקורטיבי ומרשים שאין להמעיט בחשיבותו כלל וכלל בכל מה שקשור לעיצוב הבית. כך, לדוגמא, ניתן להוסיף דלת בעיצוב נועז לחדר מנומנם ומונוכרומאטי, וכך, לעשות את אותו חדר למשהו אחר לחלוטין. ראוי שנזכור כי בבואנו לעשות בחירה מתוך מבחר דלתות אקוסטיות לביתנו, ראוי שנתחשב גם באלמנטים הקטנים השונים של הדלת, לדוגמא – המשקוף והידית, ושנדאג לכך שיהיו מתאימים לדלת ולעיצוב החדר. לא נרצה הרי לתחום חדר בעל עיצוב קלאסי, בדלת פלדה עם ידית דקה, ובעיצוב כללי אולטרה - מודרני, שיהווה חוסר התאמה כללי לעיצוב. חשוב וראוי להתייעץ עם מעצב בעל ניסיון, שיוכל להעניק רעיונות לבחירה נכונה של דלתות אקוסטיות לבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה