יום שני, 9 בספטמבר 2013

חיסון פוליו תופעות לוואי



אודות חיסון פוליו תופעות לוואי

כתב העת לרפואה בהודו, פרסם מאמר מערכת, בו מאשים ראש מחלקה לרפואת ילדים באחד מבתי החולים בדלהי, הודו, האשמה חזקה נגד ארגון הבריאות העולמי, אשר מקדם חיסון הידוע בתופעות לוואי איומות, ואף בגרימה של מקרי מוות, תוך טענה שהחיסון בטוח לחלוטין לשימוש. חיסון פוליו תופעות לוואי – על כך אנו מדברים כרגע. מדובר בחיסון המכיל רכיב ישן של מחלת השעלת, אשר הוחלף כבר ברוב מדינות העולם המערבי, בשל תופעות לוואי רבות.

הפסקת שימוש

וייטנאם היא אחת המדינות בה הפסיקו להשתמש בחיסון זה, לאחר תשעה מקרים של מוות, ומספר אירועים חמורים עליהם דווח, בעקבות חיסון פוליו תופעות לוואי. כמו כן, בניסוי מוגבל בהודו בחיסון פוליו, דווח על 21 מקרי מוות מאותו חיסון. מאמר המערכת מתבסס על חקירה מפורטת של ראש המחלקה בבית החולים בדלהי, בנוגע למוות של ילדים במדינות סרי לנקה, בהוטן, וייטנאם והודו, לאחר שקיבלו חיסון מסוג Pentavalent. זהו חיסון אשר משלב דיפתריה, טטנוס או DPT, Pertusis, Hib הפטיטיס B ושפעת.

חיסון שכבר אינו מורשה במדינות המפותחות

טוען ראש המחלקה, כי זהו שילוב חיסונים אשר אינו מורשה לשימוש כבר על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקני, וכן אינו נמצא בשימוש במדינות מפותחות אחרות. לאחר שחקר את האירוע, טען ארגון הבריאות העולמי, שאותם מקרי מוות מעולם לא היו קשורים לחיסון פוליו תופעות לוואי, והוסיף כי זהו חיסון אשר מאושר לשימוש ע"י אותו ארגון, וכי לא דווחו כל תופעות לוואי חמורות בהקשר של החיסון. 


ילדים מתים מחיסונים

כתב העת טוען עוד, כי דווח אודות חיסון פוליו תופעות לוואי חמורות ביותר, גם לאחר התחסנות עם Pentavalent, אשר מיוצר בכמה מדינות. במדינת הודו, על פי כתב העת הרפואי, מתו עד כה 21 ילדים, תוך כדי ניסוי מוגבל עם חיסון זה, אשר הוכנס לשגרת חיסונים בתכנית החיסונים של מדינות קראלה וטמיל נאדו בהודו, שנת 2011.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה