יום שישי, 11 בנובמבר 2016

חיזוק מבנים



חיזוק מבנים הוא הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מבנים שנבנו טרם כניסתם לתוקף של תקנים לעמידות בפני רעידות אדמה ואסונות טבע. חשוב לדעת שיש טכניקות מקובלות שונות לביצוע חיזוק מבנים, ולכן רצוי לערב אנשי מקצוע מוקדם ככל האפשר. מהנדס מוסמך יכול להמליץ על טכניקות מסוימות לחיזוק מבנים והוא אחראי גם על התאמת החיזוק לתקנים הקיימים במסגרת תמ"א 38 ותקנות אחרות.

הטכניקות המקובלות לחיזוק מבנים מתייחסות למצב של רעידות אדמה. לפיכך, הן כוללות שימוש ברצועות מחומרים מורכבים והדבקתם לאורך ולרוחב עמודים וקירות, עיבוי והגדלת חתכים של עמודים והוספת קירות גזירה מבטון. את הטכניקה לביצוע החיזוק בוחרים רק לאחר בחינה ויזואלית של המבנה ועל סמך איסוף מידע טכני לגבי מצבו. כמו כן, הטכניקה חייבת להתאים לסוג הקרקע והיא מיושמת לאחר זיהוי ואפיון מערכות ראשיות ומשניות.

מתי מבצעים חיזוק מבנים?
חיזוק מבנים מבוצע על פי החלטת בעלי הנכס, או לחילופין לפי הנחיה של הרשות המקומית והגורמים המוסמכים. גם בתכניות תמ"א 38 מבצעים חיזוק מבנים ורק לאחר מכן משדרגים את הנכס מבחינת מעלית, חנייה וכדומה. החיזוק מסייע להתגוננות מפני רעידות אדמה והוא מקפיץ את ערך הדירה או הבית בעשרות אחוזים.

תכנית תמ"א 38 היא דוגמא מצוינת לתמריצים שניתנים לקבלנים בענף הנדל"ן כדי לבצע חיזוק מבנים. עם זאת, התמריץ הכלכלי לא תמיד מספיק ולכן כדאי לבחון כל מקרה לגופו. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הסוגיה הזו ולהשוות בין פרויקטים שמבוצעים באזורים שונים בארץ. זו הדרך הנכונה לנצל את ההטבות של התמריץ הכלכלי, אך גם לדאוג לחיזוק יסודי ויעיל. חיזוק מבנים מעניק תחושת ביטחון והוא יכול להציל חיים אדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה