יום שני, 14 באוגוסט 2017

תמ"א 38 ברמת גן



והדרך המהירה להתחדשות עירונית
התחדשות עירונית היא תהליך שניתן למצוא במקומות רבים בעולם. גם באירופה ובארצות הברית ישנן שכונות יותר חדשות ופחות חדשות ולכן יש צורך לגשר בין הפערים הללו לטובת כולם. זהו אינטרס של המדינה וגם של הערים להפוך את השכונות הישנות לחדשות ולאטרקטיביות מה שיכול לעודד עוד אנשים להגיע ולאכלס אותם, ליצור עוד מקומות עבודה ומקומות מגורים ולהעלות מאוד את איכות החיים. תמ"א 38 ברמת גן, בקרית שמונה, בקריית ביאליק ובעוד ערים רבות בארץ שינו את פני יזמות הנדל"ן ונותנים לכל בית את הדרך המהירה לקבל חווית מגורים אחרת.

לא תמיד תמ"א 38 היא קונצנזוס
אנשים רבים שומעים על התכנית של תמ"א 38 שכוללת הרחבה של בניני מגורים, יצירת מקומות חנייה רבים, קומות נוספות, ניצול טוב יותר של השטח והקמה נוספת של ממ"דים ומעלית לכל בניין ועדיין מסרבים לקבל אותה. לכל מטבע יש שני צדדים וכך המתנגדים לתמ"א 38 ברמת גן ובערים נוספות בכל הארץ לא מוכנים לקבל את הפיכת הבית שלהם לאתר בנייה. אנשים רבים, בעיקר אוכלוסייה מבוגרת, לא רוצים ולפעמים גם לא יכולים להתעורר למציאות של אבק, של רעשים בכל בוקר מה שנמשך כמה שנים טובות למרות התהליכים המהירים.

לא תמיד דייר אחד מפריע
כשההנחיות של תמ"א 38 יצאו כבר חשבו מראש על מצב בו בבניין מגורים אחד יש מספר מתנגדים. מצב כזה מוסדר בחוק ולמעשה ברגע שיש רוב של יותר משני שלישים של הדיירים תמ"א 38 ברמת גן ובכל מקום אחר יכולה לצאת לפועל. במצב כזה אצל שאר הדיירים נפגע הזכות לקניין, זאת אומרת הזכות לשפץ את ביתם בצורה ראויה ופעמים רבות אותם אנשים שמתנגדים נחשבים לסרבנים למרות שהסיבות שלהם יכולות להיות מוצדקות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה