יום שני, 21 באוגוסט 2017

מהי פסילה מנהלית?



האצלת סמכויות לקציני המשטרה
אנשים רבים שומעים את המונח פסילה מנהלית ולא מבינים בדיוק מהו. לפעמים אנחנו שומעים על חדשות רעות מאוד שלא קשורות לטרור או לפוליטיקה אלא דווקא על נושא כאוב אחר: תאונות דרכים. אנשים רבים מבצעים עבירות תנועה קשות מאוד כהרגל ולפעמים האסון הבא והתאונה הקטלנית שתרעיד את המדינה היא רק שאלה של זמן. בלי פסילה מנהלית נהגים רבים לא היו מגיעים בפני שופט ועד שהם היו מגיעים למשפט הם היו יכולים לעשות תאונות רבות ולסכן אנשים נוספים. פסילה מנהלית היא מצב שמאפשר לקצין משטרה לפסול נהג מסוים ולשלול את רישיונו לתקופה מוקצבת ומוגבלת.

לכמה זמן ניתנת פסילה מנהלית ולפי מה משך הזמן נקבע?
פסילה מנהלית יכולה להיות בפרק זמן מינימלי של 30 יום ויכולה להימשך עד 90 יום. הכל תלוי בהחלטת קצין המשטרה שקובע את העבירה בהתחשב הממצאים שהוא מקבל ולמה שהוא חושב. פעמים רבות ניתנה פסילה מנהלית לאדם מסוים והוא לא נקבע כאשם בבית המשפט אך זהו מנגנון הגנה חשוב שיש לנו כאזרחים כנגד עברייני כביש ועדיפה המתכונת הזו מאשר מצב בו נהגים כאלו ממשיכים לנסוע. משך הזמן נקבע על פי חומרת המקרה בהתאם לנסיבות וכך ניתן ליצור חומרות שונות גם בתוך העבירות שמצריכות פסילה מנהלית.

בגין אלו עבירות ניתן להחליט על פסילה מנהלית?
ישנן עבירות חמורות שניתנת בגללן פסילה מנהלית עד להגעת שופט והמכנה המשותף של כולם הוא סיכון ישיר של חיי אדם. ברשימה ניתן למצוא מעבר באור אדום, נסיעה בהשפעת סמים או אלכוהול, הסעת כמות נוסעים גדולה יותר ממה שניתן ברכב ולפי החוק, נהג חדש שנוסע ללא מלווה או מסיע יותר משני אנשים, סיכון הולכי רגל, אי מתן זכות קדימה ועוד עבירות נוספות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה