יום רביעי, 15 באוגוסט 2018

מחיר מטבעות זהב סוברין

גורמים רבים יכולים להשפיע על מחיר מטבעות זהב סוברין, וחשוב להכיר אותם
אם הנכם מעוניינים להשתלב בתחום איסוף מטבעות הזהב או בתחום הסחר בהם, חשוב שתדעו מה משפיע על מחיר מטבעות זהב סוברין, היות ומדובר במטבעות הנסחרים ביותר בשני התחומים ומחירם יכול לנוע בין כמה שקלים בודדים לכמה אלפי דולרים עבור כל מטבע.
אז מה משפיע על מחיר מטבעות זהב סוברין?
·       איכות הזהב: כמות הזהב, משקלו ואיכותו משפיעים משמעותית על מחיר מטבעות זהב סוברין. כאשר מטבעות הכוללים אחוזי זהב גבוהים ומאיכות מעולה יהיו יקרים ויוקרתיים יותר מאשר סגסוגות.
·       סדרה: סדרות שונות של מטבעות סוברין נבדלות זו מזו בשנת ההוצאה, הדמויות המופיעות עליהן וכמות המטבעות שיצאו באותה הסירה. ככל שהסדרה ישנה יותר, כוללת את דמותו של מלך או מלכה מפורסמים יותר וכמובן כללה פחות מטבעות- כך ערכו של כל מטבע בסדרה עולה בצורה משמעותית.
·        
מצב המטבע: לאחר שבחנו את איכות הזהב והסדרה ממנה הגיע המטבע, הגיע הזמן לבחון את מצבו, כאשר מצב המטבע יכול להיות בעל השפעה משמעותית יותר משני הגורמים הקודמים. מטבעות זהב סוברין שמורים אשר לא נעשה בהם שימוש ואשר לא נשחקו עם הזמן שווים יותר מאשר מטבעות אשר היו בשימוש ואיבדו מן המראה הייחודי והיפה שלהם, ולעיתים השחיקה כל כך חמורה עד שהמטבע מאבד את כל ערכו.
בשל מחירם הרב, ישנם לא מעט זיופים של מטבעות זהב סוברין
כאשר הנכם רוכשים או מוכרים מטבעות מסוג זה, חשוב לא רק להקפיד על טווח מחירים הוגן, אלא גם לוודא כי אין מדובר בזיוף של המטבע, היות ועם השנים צצו זיופים רבים למטבעות בשל הערך הרב שיכול להיות לכל מטבע כזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה