יום ראשון, 9 במאי 2021

גילוי מרצון

 

מה קובע נוהל גילוי מרצון?

גילוי מרצון הוא ללא ספק אחד הנוהלים החשובים ביותר בישראל. קודם כל, הנוהל הזה מאפשר לנישומים, בעלי מניות, יחידים וגם אנשים פרטיים לפנות אל רשות המיסים כדי לתקן דיווחי עבר. במסגרת הפנייה של הנישומים אל רשות המיסים, מתאפשר להם להסביר מה עבירות המס שהם ביצעו. בתמורה לכך, אותם נישומים אמנם יידרשו לשלם את המס במלואו לרבות הצמדה וריביות – אבל הם לא יצטרכו לעמוד לדין פלילי.

מבחינה חברתית וכלכלית, היתרון של גילוי מרצון בא לידי ביטוי בכך שהוא מעודד נישומים שעברו על החוק לתקן את הדיווחים שלהם. יתרה על כך, החוק מכיר בכך שיהיו הרבה נישומים שינסו לנצל את נוהל גילוי מרצון על מנת להתחמק מתשלומי מס. בשביל למנוע את זה, יש שורה ארוכה של קריטריונים שבהם חייבים לעמוד אם רוצים להפעיל את נוהל גילוי מרצון ולסיים אותו כהלכתו.



האם אפשר להיעזר במישהו חיצוני כדי להגיש את הבקשה?

החדשות הטובות הן שנישומים לא חייבים להתמודד לבד עם הסעיפים השונים של נוהל גילוי מרצון. למרות החשיבות של הנוהל הזה ועל אף שהוא אמור לייצר מצב של אינטרס משותף בין רשויות המס לבין הנישומים, יש המון אזרחים שמפחדים להפעיל אותו. בפועל, הסיבה לחשש נובעת מכך שהפעלת נוהל גילוי מרצון היא במובן מסוים הודאה באשמה.

אבל התייעצות עם בעלי מקצוע תחסוך את עוגמת הנפש. בטווח הקצר, רואי חשבון ויועצי מס יכולים לבדוק האם בכלל יש היתכנות להפעלת נוהל גילוי מרצון עבור הנישומים. בטווח הארוך, אותם בעלי מקצוע ילוו את הנישומים בכל מה שנוגע לניסוח של הבקשה, להצגת הנימוקים וההסברים ובמידת הצורך גם להגשת ערעור עבור כל הערכאות הרלוונטיות במוסדות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה