יום שני, 3 בינואר 2022

חברות ארנק

 

מה ההבדל בין חברות ארנק לבין חברת מעטים?

חברת מעטים היא ההגדרה הפורמלית לפעילות של חברות ארנק. במילים אחרות, אין הבדל בפועל בין ההתנהלות של חברות ארנק לבין חברות מעטים. בעוד ברשות המיסים וברשויות המדינה מתייחסים אל חברות כאלה במושג חברות מעטים, בשוק הפרטי ואצל בעלי המקצוע השונים ניתן לכנות אותן גם בתור חברות ארנק.

מה שמעניין לבדוק זה את המאפיינים של חברות ארנק לעומת חברות רגילות. כאן דווקא המושג חברת מעטים יכול להיות לעזר, כי הוא מתאר את הפעילות של החברה בתור כזו שיש בה הכנסה חייבת שנובעת מפעילות של יחיד שהינו בעל מניות מהותי בה.

במילים אחרות, החוק מתייחס אל חברות ארנק לפי מי שמפעיל אותן, בהתאם להכנסה שלו ולפי שיעור המניות שבהן הוא מחזיק. אם מדובר על אדם אחד שהוא החברה, החוק יתייחס אל הישות הזו בתור חברות ארנק לכל דבר ועניין.



מה המשמעות של הגדרת חברות ארנק?

מלבד ההיבט החוקי, מה שמשפיע על חברות ארנק זו כמובן היכולת להוריד את חבות המס ואף את דמי הביטוח הלאומי. זה קורה אם ההכנסה החייבת של שכיר או עצמאי מגיעה למדרגת מס שבה המס גבוה יותר ממס החברות. כל עוד מס החברות נמוך יותר מהמס שאותו בעל חברות ארנק יצטרך לשלם אם היה ממשיך לעבוד בתור שכיר או עוסק מורשה, סביר להניח שפתיחת חברת המעטים תהיה משתלמת עבורו.

כאן המקום לציין שבחוק עצמו מתייחסים אל חברת מעטים גם בתור חברה שהיא בשליטתם של 5 בני אדם מקסימום, שהיא איננה חברת בת ושאין לציבור עניין ממשי בה. זו כבר הגדרה רחבה יותר, לכן צריך לבדוק את הנסיבות ולערב בעלי מקצוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה