יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

גמולוגיה


לימודי גמולוגיה

גמולוגיה היא חקר האבנים. תחום זה נולד במאה ה-19 והחל מתחילת המאה העשרים הוא הפך  לאחד המקצועות הבינלאומיים המוכרים והמוערכים ביותר, מכיוון שמדובר על מקצוע יקר ערך אשר דרוש מאוד בעיקר בכל הקשור לסחר ביהלומים ובכלל לעיסוק בתחום היהלומנות. למרות שגמולוגיה כתחום עוסקת בכל האבנים הטובות, לימודי גמולוגיה, במיוחד בישראל, מתרכזים בעיקר במיון, בהערכה ובסחר של יהלומים. מדובר על מקצוע יוקרתי ביותר ובמאמר שלפניכם נרחיב אודות מהלך הלימודים בדרך למקצוע המבוקש והמיוחד הזה .

מה כוללים לימודי גמולוגיה ?

מסלול לימודי גמולוגיה שונה במוסדות הלימודים השונים, אך קיימים מרכיבים בסיסיים אשר קיימים בכל הקורסים המקצועיים בתחום והם :
-          לימוד של מושגי היסוד בתחום היהלומנות .
-          אבחון יהלומים .
-          לימודים תיאורטיים נרחבים אודות כל האבנים הטובות שקיימות על כדור הארץ .
-          לימודים מעשיים אודות עבודה עם אבנים טובות ובמיוחד עם היהלומים .
-          הכנה מעשית לקראת עבודה במסגרת בורסת היהלומים .
בסיום הלימודים, סטודנטים מקבלים תעודה מקצועית אשר עימה ניתן לעסוק במיון והערכה של היהלומים. תעודה זאת מעניקה את התואר היוקרתי אשר עומד בסטנדרטים הבינלאומיים של הוועדה העליונה להגדרה וסיווג של היהלומים, אליה משתייכים כל השמאים והמעריכים המקצועיים בעולם כולו .

משך לימודי גמולוגיה

ישנם מסלולי לימוד שונים אשר יתאימו לכל סטודנט וסטודנט המעוניין לקבל תעודה בתחום הגמולוגיה. לימודי בוקר נמשכים כחודש וחצי ולימודי ערב נמשכים כשלושה חודשים , כאשר השיעורים מתקיימים בדרך כלל פעמים בשבוע או בימי שישי בלבד .

שכר לימוד של לימודי גמולוגיה

שכר לימוד בקורסי גמולוגיה משתנה בין המוסדות השונים, וישנם כאלה אשר יאפשרו תשלום על חשבון הפיקדון של הצבא, מה שהופך את העניין לאטרקטיבי ביותר. חשוב לזכור, כי מדובר על מקצוע אשר מבטיח מציאת מקום עבודה וההכנסה הצפויה היא מעל הממוצע. עבור מי שמעוניין להרחיב את הידע שלו בתחום הגיאולוגיה מעבר לידע שנרכש במהלך הקורס, יוכל להשלים אותו במסגרות של לימודי חוץ של האוניברסיטאות השונות שמציעות תוכניות העשרה בחקר הגיאולוגיה .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה