יום רביעי, 27 בפברואר 2013

ברוקר



מי משמש בתור ברוקר?
באופן רשמי, ההגדרה של ברוקר היא פשוט מאד גורם מתווך. המונח קיים בכלל התעשיות, והכוונה היא לצד ג' אשר בסופו של דבר משדך בעיסקה בין צד א' לבין צד ב'. עם זאת, כיום ניתן לראות כי המונח ברוקר שמור בעיקר לכל מה שקשור אל שוק ההון. ככלל, כלל הגורמים המתווכים הם ברוקרים, וזה כולל גם את הבנקים הגדולים ואת בתי ההשקעות השונים ברחבי הארץ. בכל זאת, כאשר מדברים על הברוקרים, הכוונה היא על פי רוב לאנשים הפרטיים אשר עובדים כמתווכים בשוק ההון, ולא לחברות.

למה כדאי לפנות לברוקר?
אז למה בעצם כדאי לפנות אל ברוקר ואל בתי ההשקעות או לבנקים? יש לכך כמה סיבות. הסיבה הראשונה קשורה להוצאות שלכם. כל גורם מתווך באשר הוא יקח מכם עמלה - כי זו הפרנסה שלו. עם זאת, על פי רוב הברוקרים ייקחו את העמלה הזולה ביותר שיש. הסיבה לכך היא כי בסופו של דבר, מדובר על אנשים פרטיים ולא חברות עם עובדים והרבה מאד הוצאות, ועל כן באופן טבעי העמלות נמוכות יותר באופן טבעי.

  
מה הברוקר יעשה עבורכם?
במילה אחת - הכל! כל פעולת בורסה אשר תרצו לעשות – עוברת פשוט מאד דרך הברוקר שלכם. למעשה, הדבר אף נקבע על פי חוק. אדם פרטי לא יכול לבצע בעצמו פעולות בשוק ההון כאלה ואחרות, והוא חייב לעשות זאת דרך ברוקר. לא כל אדם יכול בכלל להיות ברוקר והדבר מצריך רישיון מתאים לצורך כך. על כן, כאשר אתם רוצים לבחור את הברוקר שלכם - הרישיון צריך להיות הדבר הראשון אשר אתם צריכים לבדוק לגביו.

מערכת יחסים מוצלחת ביותר לטווח הארוך
חשוב מאד להבין, שברוקר זה לא משהו שמחליפים כל שני וחמישי. השאיפה היא שאתם תמשיכו לעוד עם הברוקר שלכם לאורך זמן והוא יוכל לספק לכם את השירות הטוב ביותר. על כן, כאשר אתם בוחרים ברוקר זכרו כי כדאי לבחון היטב את צורת הפעילות ואת ההיסטוריה העסקית שלו בצורה היסודית והטובה ביותר שתוכלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה