יום שבת, 27 בפברואר 2016

עבירת נהיגה בשכרות



נהיגה בשכרות זוהי עבירה לכל דבר אשר מסכנת את הנהג, את הנוסעים ואת הרכבים והולכי הרגל שבסביבה. כל נהג חייב לציית לחוק ולכן עליו לנהוג באחריות ולהימנע מנהיגה לאחר שתיית אלכוהול. עם זאת לכל נהג יש זכויות וכדאי לדעת מעט מהן הבדיקות שיכולים לעשות לו וכן מה אפשר לעשות לאחר תפיסה.

בדיקת מאפיינים
בדיקת מאפיינים אשר באה לבחון נהיגה בשכרות היא בדיקה שאינה אמפירית ואין לה מדדים אמתיים. השוטר יכול לקבוע על פי הבדיקה אם לפי דעתו נהגתם תחת השפעת אלכוהול או לא. אתם לעומת זאת לא חייבים להסכים לבצע את הבדיקה ובאפשרותכם לבקש לבצע בדיקת ינשוף אמפירית במקום בדיקה זו. סירוב לא ייחשב כדבר עבירה.

בדיקת ינשוף
כפי שנכתב, השוטר לא חייב שתהיה לו סיבה מיוחדת כדי לעצור אתכם. עם זאת, לאחר שהוא יעצור אתכם הוא צריך להסביר לכם מדוע הוא עצר אתכם ותהיה באפשרותו לבצע בדיקת שכרות. אם הבדיקה תהיה בדיקת מאפיינים אתם תהיו זכאים לסרב לה אך אם זו תהיה בדיקת ינשוף אתם צריכים להיות זהירים. סירוב לביצוע בדיקת ינשוף יכולה להיחשב בדבר עבירת נהיגה בשכרות ולכן עליכם לשקול אם לסרב לה או לא בכובד ראש.


מה עליכם לעשות לאחר שנתפסתם
אם נתפסתם בגין עבירה של נהיגה בשכרות אתם יכולים לפנות אל עורך דין שיעזור לכם. לא פעם פניה מוקדמת אל עורך הדין יכולה להפוך את האישום לקל יותר ולמנוע שלילת רישיון או עונש חמור אחר. בין אם זוהי העבירה הראשונה שלכם ובין אם לאו כדאי מאד שתפנו אל עורך דין שיעזור לכם, שיסביר לכם מה הזכויות שלכם ויגן עליכם. דעו, זוהי אחת מהזכויות שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה