יום רביעי, 20 בדצמבר 2017

נוהל גילוי מרצון



מדוע מוטב להשתמש בנוהל גילוי מרצון

מה הוא נוהל גילוי מרצון

נוהל גילוי מרצון הינו נוהל המאפשר ליחיד או חברה לדווח על עסקים ועסקאות שנעשו "בשחור" במהלך עבודתכם בארגון. נוהל זה מאפשר דיווח על עבירות מס מבלי נקיטת צעדים פליליים כנגד החברה או המדווחים, ומאפשר תשלום של מס שהתעכב תשלומו או הכנסות שלא דווחו ולא שולם עליהן מס כחוק. נוהל גילוי מרצון מתאפשר במתכונת רגילה, במתכונת של נוהל גילוי מרצון אנונימי ובמסלול מקוצר. 
 
מדוע מוטב להשתמש בנוהל גילוי מרצון

·         לי זה לא יקרה: רבים חושבים כי יצליחו להתחמק בהצלחה מרשויות המס. רבים מתבססים על ניסיון העבר שלהם בהעלמת מס ובטוחים כי המזל ישחק לידיהם לנצח. המציאות אינה כזו, וסביר להניח שכל מעלימי המס יתגלו בשלב מסוים. חשוב לציין ששימוש בנוהל גילוי מרצון עלול לחשוף גם עבירות עבר נוספות, שאינן דווחו בו. על כן, מוטב לדווח על כל עבירות המס אשר התקיימו לאורך שנות פעילות העסק, ולשלם את המס המוטל בהתאם לחוק. 

·         חשוב לשלם מיסים: תשלום מיסים מאפשר את קיומה של מדינת ישראל ומאפשר לה להקציב כספים לטובת השקעה בביטחון, חינוך ובריאות תושביה. במידה וכל האזרחים יעלימו מס לא ניתן יהיה לטפל ברווחת אזרחי ישראל והאוכלוסיות המוחלשות בה.

·         ניתן לעשות זאת באנונימיות: ניתן לדווח על עבירות מס גם בצורה שהינה אנונימית יחסית, באמצעות נוהל גילוי מרצון אנונימי. דיווח זה אינו יכלול את פרטי המדווח, אלא בנספח נוסף – נספח ב' – אשר ייחשף רק לאחר תום תוקף תקופת גילוי מרצון אנונימי. תקופת גילוי מרצון אנונימי היא לרוב עד 90 יום, אך ניתן להאריכה בהתאם לצורך.

דווחו עוד היום על עבירות מס
מוטב לדווח בהקדם האפשרי על עבירות מס שהתקיימו בעסק בו אתם חברים. דיווח מוקדם ימנע מכם לשאת בהשלכות הפליליות. במידת הצורך, ניתן לדווח גם גילוי מרצון אנונימי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה