יום רביעי, 3 בינואר 2018

מהו פוליגל ולמה הוא משמש?



ישנו מפעל בצפון שנבנה בעבר בשיתוף של שני קיבוצים: רמת השופט ומגידו, וכיום חלקו של הקיבוץ רמת השופט נקנה על ידי קיבוץ גזית. זה הוא מפעל בשם פוליגל, מפעל פלסטיק המייצר תוצרת ישראלית מקורית. מתוצרי המפעל ניתן למנות פתרונות אריזה שונים לצד לוחות המשמשים בין השאר לסיכוך של גגות. כיום, הלוחות שיוצרו על ידי הקיבוץ נקראים בפי כל "פוליגל", כאשר רוב המוכרים והקונים בתעשייה אינם מודעים כלל למקור של אותם הלוחות. הלוחות הללו עשויים מפוליקרבונט ובנויים לרוב משתיים עד שלוש שכבות של חומר. הם נעשו פופולאריים במיוחד עבור פתרונות קירוי על אף שניתן להשתמש בהם גם לצרכים אחרים.

היתרונות של הפוליגל
הפוליגל הוא דוגמא לתוצרת ישראלית משובחת במיוחד שאף זיכתה את המפעל מדובר בפרסים. זאת, מכיוון שהוא בעל תכונות ומאפיינים שהופכים אותו לשימושי במיוחד. ראשית, לוחות פוליגל שנועדו לקירוי וסיכוך הם קלים במיוחד ופשוטים ביותר להרכבה. לאלו המעוניינים בהתקנה עצמאית, ישנם סרטונים ברחבי הרשת המסבירים צעד אחר צעד כיצד לעשות זאת. שנית, הלוחות חזקים במיוחד ועמידים בפני פגיע מזג האוויר השונים. הלוחות עשויים מחומר שמצד אחד עמיד לגשם, רוחות ורטיבות ומצד שני מגן גם בתקופת הקיץ בכך שהוא מסנן קרינת UV מזיקה. כמו כן, מדובר בלוחות חסיני אש וגמישים שניתן לעצב במגוון צורות ודרכים.


שימושים בפוליגל
ישנם מספר שימושים נפוצים בפוליגל. קבלנים ואדריכלים משתמשים בו למטרת קירוי של בניינים גדולים כמו אצטדיונים או חממות תעשייתיות. לצדם, לקוחות פרטיים עושים שימוש בלוחות דומים עבור קירוי של פרגולות פרטיות או חניות לצד הבית. הלוחות מתאימים גם לגגות שבהם יש צורך בקירוי בצורה של קשת וגם לגגות עם מפתחים רחבים במיוחד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה