יום שלישי, 27 בפברואר 2018

מס שבח מקרקעין



התייעצות עם אנשי מקצוע לגבי מס שבח מקרקעין

יש המון אנשי מקצוע שיכולים לעזור ליזמים, בעלי דירות ומשקיעים בענף הנדל"ן לצמצם את חבות המס בגין מס שבח מקרקעין. מלבד העובדה שמדובר על מס ייחודי לישראל באופן שבו הוא מבחין בין מיסוי רווח הון ממקרקעין לבין רווח הון מנכסים אחרים, הוא משפיע בצורה ישירה על שוק הנדל"ן ולכן דורש מעורבות של אנשי מקצוע אובייקטיביים. אותם אנשי מקצוע יכולים להסביר ליזמים ולבעלי דירות מה לעשות בשביל לצמצם חבות מס שבח מקרקעין, או לפחות כיצד להיערך אליו בצורה נכונה תוך כדי השימוש בנכס או לפני מכירתו.
מלבד הערך הפיננסי של העסקת אנשי מקצוע והתייעצות איתם לגבי מס שבח מקרקעין, יש גם משמעות פרקטית גדולה למעורבות המוקדמת שלהם. מי שלא ממלא את הוראות החוק בכל הנוגע לחבות מס צפוי לעמוד בפני סנקציות כלכליות ואפילו הליכים פליליים. הבעיה היא שהרבה אנשים לא מודעים למשמעות של מס שבח מקרקעין ופטורים שאותם הם יכולים לנצל כדי להימנע ממנו. כאן באה לידי ביטוי המומחיות של אנשי המקצוע והערך האמיתי שהם מעניקים ללקוח. 

 
כך תבחרו אנשי מקצוע

השאלה המתבקשת היא כיצד בוחרים אנשי מקצוע שאיתם אפשר להתייעץ לגבי מס שבח מקרקעין. האפשרות הקלה היא לפנות לרואה חשבון, לעורך דין או לכל יועץ שמתמחה בהיבט הפיננסי של תחום המקרקעין. בשביל לעשות את זה צריך לקבל המלצות על אנשי מקצוע שעוסקים בתחום ובעיקר לבדוק את הרקע שלהם בכל הנוגע לחבות מס שבח מקרקעין.
אפשרות שנייה ומורכבת יותר היא לבחור אנשי מקצוע בהתאם לסוג העסקה. כך למשל מעסיקים עורך דין אם רוצים לקנות דירה, אך משתמשים בשירותים שוטפים של רואה חשבון בהשכרתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה