יום שבת, 19 במאי 2018

פסילה מנהלית


פסילה מנהלית הינה שלילת רישיון המתבצעת על ידי קצין משטרתי, ולא על ידי שופט
לא רק שופטים בעלי סמכות לשלול מאדם את רישיונו, גם קצינים משטרתיים יכולים בתנאים מסוימים לבצע שלילה. פסילה מנהלית הינה שלילת רישיון לתקופה של בין 30-90 ימים המתבצעת כתגובה לעבירות תנועה מסוימות, כאשר השוטר יכול לבחור לקצר את התקופה בהתאם לעברה שבוצעה. רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם פסילה מנהלית, ולכן חשוב להכיר תחום זה.
אז מה חשוב לדעת על פסילה מנהלית?

  • התנהגות נאותה: אמנם הקצין יכול לשלול את רישיונכם בהתאם לנקבע בחוק, אולם החוק מאפשר גמישות מסוימת המתירה לשוטר להאריך או לקצר את זמן השלילה תחת תנאים מסוימים. כמו כן, במידה ותרצו לגשת לאחר מכן לערעור על הפסילה, מומלץ שתראו כי נהגתם בשוטר בכבוד. לאור האמור, חשוב לשמור על התנהגות נאותה אשר יכולה לסייע לכם בכל אחד מהשלבים.

  • ערעור: אמנם השוטר הינו בעל סמכות לשלול באופן מנהלי את רישיונו של נהג, אולם בית המשפט בעל הסמכות לבטל את החלטתו. לאור האמור, ניתן להגיש ערעור על פסילה מנהלית לבית הדין לתעבורה, אשר יכול להחליט האם לקצר את השלילה, להשאיר אותה כפי שהיא או להאריך אותה.

  • היעזרות בייעוץ משפטי: דיני תעבורה רבים ומורכבים, ונהגים רבים אינם שולטים בהם. כמו כן, חשוב לדעת כיצד להתנהל למול בית הדין לתעבורה והשוטרים המגיעים מידי פעם למשפטים, ולכן ייעוץ משפטי יכול לסייע רבות בקיצור השלילה.

חשוב לדעת כי פסילה מנהלית יכולה להגיע יחד עם עונשים נוספים
גם בית המשפט וגם השוטר שפסל את רישיונכם יכולים להחליט על עונשים נוספים כגון קנס כספי, הורדת נקודות ברישיון לכשיוחזר לתוקפו ועוד, וחשוב לדעת כי הפסילה אינה תמיד העונש היחיד. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה