יום ראשון, 4 בנובמבר 2012

הרמת סינוס


הרמת סינוס פתוחה או סגורה ?
אתם עומדים לעבור תהליך של השתלת שיניים, אלא שלפני כן הרופא שלכם מספר לכם כי חסרה לכם כמות מספקת של עצם שן בכדי לעבור את ההשתלה בהצלחה. האם זה אומר שאי אפשר לעבור את הטיפול ? ממש לא ! כיום רפואת השיניים מציעה לכם פתרון מצוין במקרה שכזה. פשוט מאד עליכם לעבור טיפול מקדים בטרם ביצוע ההשתלה עצמה. לטיפול זה קוראים הרמת סינוס. יש היום שני סוגים של טיפולים מן הסוג הזה - הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה. מה ההבדלים ואיך יודעים במה לבחור ?

הכל שאלה של הכמות שחסרה
בסופו של דבר, ברוב המקרים אין זה נתון לבחירתכם האם לעבור הרמת סינוס פתוחה או סגורה. במה זה תלוי? בכמות עצם השן שחסרה לכם. אם מדובר על כמות קטנה יחסית, הרופא יבחר בשיטת ההרמה הסגורה שהיא גם מהירה יותר. עם זאת, במידה וחסרה לכם כמות גדולה יחסית של עצם שן, תצטרכו לעבור הרמת סינוס פתוחה. זה אמנם תהליך ארוך יותר - אך הוא בטוח ויעיל מאד .

מה היא ההרמה הפתוחה ?
בתהליך של הרמת סינוס פתוחה, הרופא חושף למעשה את העצם של הלסת שלכם, באוזר הבעייתי. האזור למעשה פתוח לחלוטין, וכך יכול הרופא להרים למעלה את רירית הסינוס. התהליך מבוצע בזהירות ע"מ לא לקרוע את הרירית, ולאחר שהיא מורמת יכול הרופא להחדיר בהשתלה את תחליף העצם. בסיום התהליך הרופא תופר את החניכיים, ומעניק משככי כאבים. לאחר כתקופה של 8 חודשים העצם נקלטת לחלוטין, ואפשר לבצע את הכנסת השתל .

ומה היא הרמה סגורה ?
לעומת זאת, התהליך של הרמת סינוס סגורה הוא תהליך קצר יותר. בתהליך זה הרופא לא פותח את עצם הלסת אלא רק מייצר חור קטן דרך עצם הלסת. בחור הקטן שנוצר יכול הרופא להחדיר את תחליף העצם ( לרוב מדובר על תחליף סינתטי ) אשר גם נקלט באופן מיידי. בתהליכים אלו, אפשר גם להכניס כבר את השתל עצמו .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה