יום שבת, 17 בנובמבר 2012

חדרי טיפולים


חדרי טיפולים במרפאות שיניים
שיניים הן אחד האברים החשובים ביותר בגופנו, ועל כן חשוב לכולם לשמור על בריאות השיניים שלהן כמו גם המראה שלהן. לצורך כך, אנו נדרשים לבקר מעת לעת במרפאת השיניים אם לצורך טיפול בבעיה או לצורך ניקוי השיניים וביקורת שוטפת. כאשר מגיעים אל חדרי טיפולים במרפאות שיניים לרוב נתקלים באותו מבנה סטנדרטי המכיל את כל שצריך על מנת להעניק למטופלים תחושה של מקום מקצועי ולעורר בהם נעימות ורוגע. כל המרכיבים של חדרי טיפולים במרפאות שיניים הם שמאפשרים לתת לכל מטופל, טיפול שיניים יעיל ומקצועי עד כמה שניתן. ההבדלים העיקריים שבין חדרי טיפולים במרפאות שונות הוא הגודל של חדרי טיפולים , האופן בו המקום מעוצב והמיקום של הציוד הרפואי .

חדרי טיפולים - מכשור
עיקר המוקד בכל חדר טיפולים במרפאת שיניים הוא המכשור בו משתמש הרופא לביצוע טיפולי השיניים. המכשור כולל בין השאר :
·         מנורת טיפולים – מנורה חזקה מאוד עם רפלקטור המאפשרת הארה של הפה לביצוע הטיפול בבטיחות מקסימאלית .
·         עמדת הטיפולים – מכונה גם "יונט", היא מגש או עגלה עליהם מורכב המכשור הרפואי. חלק מהיונט הוא מנורת הטיפולים. היונט ניתן לכיוונון כך שהרופא יכול להזיז את המגש או העגלה למיקום הנוח ביותר עבורו .
·         רנטגן – מצלמת הרנטגן משמשת לצילום שיניים בעת הצורך . 

חדרי טיפולים - כיסאות
כולנו מכירים את כיסא הטיפולים הגדול של רופא השיניים עליו יושב המטופל. כיסא הטיפולים מתכוונן ומאפשר לרופא השיניים זווית ראיה ועבודה נוחה. כיסאות טיפולים מגיעים בגדלים סטנדרטיים המתאימים למטופלים בגילאים ובגבהים שונים. לצד כיסא הטיפולים ימצא כיסא הרופא וכיסא האסיסטנט . 

חדרי טיפולים - ארונות ומגירות
כל חדר טיפולים במרפאת שיניים חייב להכיל ארונות ומגירות בהם רופא השיניים מאחסן את החומרים והכלים הדרושים לו לביצוע טיפולי שיניים, חומרים כמו חומרי הרדמה ותרופות, חומרי חיטוי, עזרים לביצוע טיפולי שיניים, שתלים אם מדובר באורטודנט העוסק בתחום וכן הלאה. חדרי הטיפולים יכילו לרוב מגירות קטנות ומגירות עם חלוקה פנימית לציוד קטן וכלים עדינים . 


3 תגובות:

  1. אני חייבת לציין שלשמחתי לא נאלצתי לעבור טיפולי שיניים חודרניים מדיי עד כה, אבל כשאני רואה את המזרק שמשתמשים בו לצורך הזרקת ההרדמה המקומית אני לפעמים חושבת שכבר עדיף לעבור את הניתוח כולו ללא הרדמה!
    רשלנות רפואית במהלך הרדמה

    השבמחק
  2. מאמר מעוד ומענייו ומשכיל.
    אף אחד לא רוצה טיפול שיניים אבל אכן חשוב שיהיה טיפול מקצועי וחדר טיפולים מקצועי!
    תודה,
    אורי
    וואטסו

    השבמחק
  3. מאמר מעולה!!!

    תודה

    אורי

    טיפולי מים

    השבמחק