יום שבת, 10 בנובמבר 2012

רופאי שיניים


רופאי שיניים עבור אוכלוסיות מיוחדות
כולם יודעים שחשוב להקפיד על בריאות השיניים ולבקר באופן קבוע אצל רופאי שיניים לבדיקות תקופתיות אך לא תמיד הדבר אפשרי בעקבות העלויות של הטיפולים. עבור אותם מטופלים, משרד הבריאות מגדיר כיום באופן ברור מספר אוכלוסיות מיוחדות שזכאיות לקבל מימון מלא או חלקי עבור טיפולי שיניים .

רופאי שיניים המטפלים בניצולי שואה
מטופלים ניצולי שואה מקבלים מימון מלא מהקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל וההסתדרות לרפואת השיניים בישראל עבור ביקורים אצל רופאי שיניים בעבור מטרות שונות. מטופלים אלה רשאים לקבל מימון מלא כל עוד ההכנסה החודשית שלם לא עולה על שבעת אלפים ושישה שקלים וכמו כן שבעת תקופת השואה חיו בגטאות, מחנות ריכוז או הסתתרו בגרמניה ובמדינות שהיו תחת השלטון הנאצי. רופאי שיניים המטפלים בניצולי שואה מבצעים טיפולים במימון מלא כגון טיפולי שורש, טיפולים שיקומיים, סתימות, עקירות ועוד. על מנת לקבל אישור עבור המימון, המטופלים נדרשים להגיש טופס בקשה רשמי ולצרף מסמכים רלוונטיים אל ועדה שתבחן כל מקרה ותמסור את החלטתה בנוגע להיקף הסיוע .

רופאי שיניים – טיפולי שיניים לאנשים בעלי לקויות ראייה
אנשים אשר סובלים מבעיות ראייה ואנשים עיוורים זכאים למימון חלקי עבור טיפולי שיניים. סיוע זה מוענק על ידי האגודה למען העיוור בהרצליה המאפשרת למטופלים להגיע אל רופאי שיניים ולקבל הנחה משמעותית בעלות הכוללת של ההליכים. זכאים למימון זה, כל מי שברשותם תעודת עיוור או תעודת לקויי ראייה וכל שעליהם לעשות הוא לתאם מראש ביקור אצל רופאי שיניים עם המרפאה עבור בדיקה וטיפול .

רופאי שיניים – טיפולי שיניים עבור חולי סרטן
מטופלים חולי סרטן לרוב עוברים לא מעט הליכים של קרינה שמזיקה לשיניים, במיוחד כאשר הקרינה מכוונת לאזור הראש והצוואר. חולי סרטן גם נאלצים לעבור טיפולי כימותרפיה שגם הם מזיקים לבריאות השיניים. קופות החולים משתתפות באופן חלקי על הוצאות טיפולי שיניים כאשר ההחזר נקבע בהתאם לחומרת המקרה ויכול להשתנות בין הקופות השונות. על מנת לקבל את ההחזרים לאחר טיפול אצל רופאי שיניים, נדרשים המטופלים להציג אישור מאונקולוג שיראה על הקשר שבין הטיפולים שעברו לבין הנזק שנגרם לשיניים .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה