יום חמישי, 2 בינואר 2014

פירוש חלומות לפי הקבלה



מה היא שינה?
 
רובנו מתייחסים לשינה כאל צורך פיזיולוגי של הגוף, אבל למעשה היא טומנת בחובה הרבה מעבר לכך – בעיקר בכל הקשור לקשר בינה לבין העולם הרוחני והנשמה שלנו. שעות התנומה שלנו משמשות ל"טעינת" הנשמה ולהזנתה באנרגיות, באופן כזה שלא יכול להתרחש בזמן שאנו ערים.


מהם חלומות?

כדי להבין מה קורה לנו בחלומות, עלינו לדעת קודם לכן מה עוברת הנשמה בזמן שאנו ישנים. בזמן התנומה, יוצאת הנשמה מהגוף הפיזי ומעפילה לעולמות עליונים – שם מקרין עליה האור האלוקי שממנו היא ניזונה. אותו זיו גורם לנשמה תחושה שאותה אנו מתרגמים כ"אושר", וממלא אותה בכוחות החיוניים לה לצורך התפקוד בעולם הגשמי. בניגוד למה שעובר הגוף, שעות השינה עבור הנשמה אינן משמשות למנוחה – אלא למסע שלם בין תובנות שונות, שיסייעו לה להתקדם בחיים. פירוש חלומות לפי הקבלה הוא הבנת השפה שבה מועברים המסרים לנשמה, שאינה זו ששגורה בפינו בחיי היומיום - אלא מורכבת מסמלים מעולמות עליונים שלא ניתן להבינם מבלי לדעת לתרגמם נכונה.


הקבלה ככלי לפענוח החלומות

חכמת הקבלה ככלל וספר הזוהר בפרט הם אמצעים המהווים עמודי תווך של פירוש חלומות לפי הקבלה. כיום לא קיימת עוד תלות במקובל גדול כזה או אחר שיפענח את שפת העולמות העליונים, ודי בפנייה לכל אדם שהוכשר לכך כדי להבין את משמעות החלומות שאנו חווים. הסימנים שמתגלים אלינו בחלומות הוגדרו באופן מפורש בספר הזוהר, ועל כן – תפקידו העיקרי של המפרש הוא לפענח כשורה את הקשר ביניהם. כך, למשל, נהוג לפרש הופעתם של דגים בחלום כסימן מקדמים לרווחה כלכלית; לעומתם, כלבים רצים מרמזים על לשון הרע. מים זורמים הם סימן ידוע לשפע כללי, ואילו נחש – לרווח כלכלי. תחושת מעוף בחלום היא אות להתרוממות הרוח, והגשם מרמז על בואן הצפוי של בשורות טובות.



מי יוכל לסייע בפתרון חלומות?

ספר הזוהר מדגיש כי החשיבות של פירוש החלום עולה, לעיתים, על זו של החלום עצמה. על כן, פירוש חלומות לפי הקבלה חשוב שייעשה על-ידי אדם שהוסמך לעשות זאת, בעל רמת רוחניות מתאימה ובקיאות בתחום, שכן רק באמצעות אותם כלים ומיומנויות ניתן יהיה לכונן קשר ישיר בין האדם לבין האור, ולמנוע מראש כל חשש של חיבור בשוגג עם החושך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה