יום רביעי, 8 בינואר 2014

מס רכישה בעת קניית דירה



קניית דירה זה צעד מאוד מרגש בחיים של כל אחד ואחת ללא כל צל של ספק מטבע הדברים, אך מעבר להתרגשות הגדולה אשר מלווה מן הסתם את הצעד הגדול הזה, זה גם צעד שעבור רוב האנשים לא קל לבצע אותו הלכה למעשה מן ההיבט הכלכלי כמובן. אין זה סוד כי במקרה זה מדובר בעצם על הוצאה כלכלית גדולה ביותר ועל פי רוב זו התחייבות לשנים רבות. כמו כן, אם לרגע חשבתם שאתם הולכים לשלם רק על קניית הדירה עצמה, הרי שאתם טועים. כדאי שתדעו שקיים גם מס רכישה אשר יש לשלם למדינה על כל זכות מקרקעין אשר אתם רוכשים, בין אם אתם קונים דירה ובין אם אתם קונים מקרקעין אחר.

למה מה משלמים מס רכישה 
מס רכישה משלמים על כל זכות מקרקעין שקונים, וזה אומר שאפילו אם אתם קונים חנות או מחסן, הרי שאתם צריכים לשלם מס רכישה. בין אם אתם קונים בית פרטי ובין אם אתם קונים דירה יהיה עליכם להוסיף למכיר את מס הרכישה, ואת הכסף הזה תצטרכו להעביר לבעל הדירה או לקבלן ביחד עם שאר הסכום.




איך קובעים את גובה מס הרכישה
מס רכישה זה לא דבר קבוע והוא תלוי במספר דברים. ראשית, הוא תלוי באופן ישיר וברור בגובת עסקת הנדל"ן שאתם מבצעים, ושנית, הוא גם בהחלטה של משרד האוצר. חשוב לדעת שפעם בשנה משרד האוצר משנה את שיעור מס הרכישה והוא עושה את ב 16 בינואר בכל שנה. 

האם חובה לשלם את מס הרכישה?
בהחלט כן, וככל שתבינו זאת מוקדם יותר כך יהיה טוב יותר. אנשים לעיתים אינם מודעים לכך שצריך לשלם מס רכישה ולכן הם מופתעים כשהם מגלים זאת, אך האמת היא שזה בהחלט חלק מההליך של קניית דירה ואי אפשר לרכוש דירה מבלי המס הזה. כדאי מאוד  לחשב אותו בעזרת המומחים כדי לוודא שלא תהיינה תקלות בחישוב וכדי להיות בטוחים שאתם מבצעים עסקת נדל"ן שהיא כולה חוקית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה