יום שבת, 22 בפברואר 2014

תביעות נזיקין



מהן תביעות נזיקין?
תביעות נזיקין הן נזק שנגרם לנו בעקבות פגיעה פיזית, רשלנות, תאונה במקום העבודה או נזק נפשי. לשם צורך הגשת התביעה יש להיעזר בשירותיו של עורך דין תביעות נזיקין שייצג אותנו מול המוסדות לקבלת פיצוי כספי עבור הנזק. על עורך הדין יהיה להוכיח שאכן הפגיעה נעשתה בזדון או ברשלנות וגרמה לנזק.

כיצד נבחר עורך דין תביעות נזיקין?
עורך הדין, מלבד כישוריו ומומחיותו צריך להיות מקצועי, בעל ניסיון ובקיא בחוק ובפסיקות קודמות. כמו כן, הוא צריך להכיר את כל העוסקים בתיק ולטפל בתביעת הפיצויים באמינות. 



במה עוסק עורך דין תביעות נזיקין?
מלבד חבלות, נזקים פיזיים קלים, כוויות ואף מקרי מוות, עוסק עורך הדין ברשלנות רפואית או בנזק רפואי, ופגיעות נפשיות שגרמו לנזק פיזי או נפשי. כמו כן, עורך הדין מייצג את התובע מול הביטוח הפרטי או הביטוח הלאומי לקבלת פיצויים עקב הנזק הרפואי שנגרם לו. גם במקרה שמוכח קשר סיבתי בין המקרה לנזק שנגרם עקב רשלנות העירייה למשל, מגיע לנפגע פיצוי כספי.

תביעות נזיקין עקב רשלנות
אדם הצועד לתומו ברחוב ונתקל בבור או מכשול במדרכה בשטח השייך לעירייה יכול לתבוע נזיקין אם אכן מוכח נזק כתוצאה מהמפגע במקום ציבורי שהעירייה אחראית עליו מכיוון שעל פי חוק הרשות המקומית לא מילאה את חובתה לתקן את המפגע שנמצא ברשות הרבים מבעוד מועד. ולא רק במדרכה, גם בשטח של חניון או חנות, החלקה במדרגות, נפילה כתוצאה מתאורה חלשה, נפילה על אבני שפה וכדומה, בעלי העסק הפרטי או הציבורי אחראים לפיצוי עבור הנזק שנגרם. רצוי מייד לאחר הנפילה והאירוע לצלם במכשיר הנייד את המפגע, למצוא עדים שנכחו באירוע, להגיע לבית החולים ולפנות לעו"ד לתביעות נזיקין.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה