יום שבת, 22 בפברואר 2014

היכן יש להתקין מרכזיות לעסקים?



אם החלטתם להתקין מרכזיה עבור העסק שלכם, יש נושא אחד שחשוב מאד להתעכב עליו - מקום ההתקנה שלה. מרכזיות לעסקים, דורשות מיקום מאד ספציפי בתוך בית העסק. מצד אחד, חשוב מאד שהגישה למרכזיה תהיה נוחה במידת הצורך, וגם שהנאים הסביבתיים יהיו נוחים עבורה. מהצד השני, חשוב מאד שהמרכזיה תהיה במקום שבו היא לא תפריע לעובדים וללקוחות, והיא לא תגזול שטח חיוני. אז איך בוחרים עבורה המרכזיות את המקום המתאים?

כל הנתונים שלוקחים בחשבון
ראשית, חשוב לקחת בחשבון כי מרכזיות לעסקים יוצרות לא מעט רעש. מדובר על מכשירים גדולים למדי, אשר עיקר הרעש שלהם נובע מהעובדה שמותקנים בתוכם מאווררים גדולים - שתפקידם לצנן את המערכת שלא תתחמם יתר על המידה. לכן, כדאי לבחור חדר מבודד ומרוחק יחסית, שבו מציבים את המרכזיה. כמו כן, יש להציב מרכזיות לעסקים בחדרים נקיים מאבק ומאווררים יחסית - בכדי לא לגרום לחימום יתר של המרכזיה, וכמובן למנוע מצב שבו לכלוך חדור לתך המרכזיה ומזיק לה. חשוב לציין שהיום גם אם יש מרכזנים אנושיים, הם לא חייבים לשבת ליד המרכזיה והדבר אף לא מומלץ - שכן רעש המרכזיה מפריע מאד לנהל שיחות טלפון. רצוי לסמן מראש לעובדים באיזה חדר ממוקמת המרכזיה כדי שבמקרה של תקלת תקשורת - הם ידעו לאן לפנות.



האם המרכזיה חייבת להיות בעסק?
פתרון נוסף הוא לבחור מרכזיות לעסקים שבכל ללא יותקנו פיזית בבית העסק! כשם שהיום חלק ניר מהמידע שלנו מאוחסן על ענן - קרי על שרת מרוחק יותר, ולא על המחשבים בעסק, כך אם אפשר לקבל שירות של מרכזיות לעסקים, במקום את המרכזיות עצמן. מדובר על מרכזיות IP, שיושבות על שרת מתאים ומרוחק, כאשר אתם מקבלים את שירותי המרכזיה באופן מסודר, ולא נדרשים לתחזק חדר ספציפי לכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה