יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

ליטוש אבני חן



ליטוש אבני חן זוהי עבודה לאנשי מקצוע המומחים בתחום הליטוש. על מנת לבצע ליטוש אבני חן שיוכלו להתאים לשילוב בתוך תכשיט או חפץ ובו בזמן הן ישמרו על האיכות המקורית שלהן, יש צורך בחומר גלם איכותי. כלומר, יש צורך גם באיש מקצוע מנוסה מתחום הליטוש וגם באבנים איכותיות על מנת להגיע לתוצאה הרצויה של אבני חן זוהרות ומיוחדות.

רמת הקושי של האבן
על מנת שאבן החן תישמר לזמן רב יש צורך שהאבן המקורית תהיה ברמת קשיות גבוהה. מדרג הקשיות של האבן נמדדת ב"מדרג מוס" חשוב שהאבן תהיה ברמת קשיות של 7 ומעלה. יש להבין שאם אתם רוצים לשלב אבני חן בתכשיטים שלכם, אתם בוודאי רוצים שהתכשיט ילך איתכם לאורך שנים רבות ולכן עליכם להקפיד על שני דברים; שאבן החן תהיה איכותית ושהליטוש יהיה מקצועי.

ליטוש מקצועי
ליטוש אבני חן הוא ליטוש מקצועי שמתבצע על ידי מומחים בתחום. המומחים יודעים לבצע ליטוש אבני חן ששומרים גם על הערכים של האבנים עצמן וגם מתאימים לתכשיט (אם אתם מתכננים לשלב אותן בהן). הליטוש הוא עבודת אמנות מקצועית אשר מסירה את הפגמים של האבן ושומרת על הערכים שלה. כל אבן חן אשר מגיעה מהשטח זקוקה לפעולות שונות של ניקוי וליטוש אשר בלעדיהן היא תהיה חסרת ערך או חסרת משמעות עבורכם.

היופי שבליטוש
ליטוש אבני חן יהפוך את האבן ליפה הרבה יותר מזו שנאספה במקור. האבן מגיעה ממקורות שונים שם היא יכולה להיות גם מלוכלכת או לא בצורה שאתם רוצים. מלאכת הליטוש תיתן לכם את התוצאה הרצויה שאתם רוצים להגיע אליה כמו למשל לשלב אותה בתוך תכשיט או חפץ וכל זה מבלי לפגוע בתכונות המקוריות של האבן.

תגובה 1:

  1. האם בארץ יש מקום שבו מלטשים אבני חן? או שהכל מתבצע בחו"ל?

    השבמחק