יום שבת, 13 בדצמבר 2014

לימודי צורפות



מהן המסגרות שבהן אפשר להירשם אל לימודי צורפות?
תחום הצורפות הוא ללא ספק אחד התחומים המרתקים ביותר שיש. במסגרת של לימודי צורפות אתם לומדים כיצד ליצור תכשיטים מיוחדים, תוך שימוש בחומרי גלם מגוונים ושימשו בטכניקות מתקדמות במיוחד. אין ספק שהתחום של לימודי צורפות הוא מושך במיוחד לסטודנטים רבים בישראל שרוצים לעבוד כצורפים בעתיד, או לאלו שמבקשים לפתח את כשרונם בתחום. חשוב מאד להבין אילו סוגים של מוסדות לימודים קיימים כיום, שבהם תוכלו להירשם לתכונית הלימודים.

המוסדות שמעניקים תעודה
קודם כל חשוב להפריד בין מוסדות שמקיימים תוכנית מסודרת של לימודי צורפות, בפיקוח של משרד הכלכלה, שבסופה אתם מקבלים תעודה רשמית שמכשירה אתכם לעסוק בתחום - לבין המוסדות שפשוט מקיימים קורסים כלליים בנושא שמיועדים לחובבים. אם אתם רוצים לעסוק בתחום, חובה שתפנו למוסדות הרציניים שמעניקים את התעודה. יש כמה גופים תחת קטגוריה זו. בלא מעט מכללות יש כיום מסלולים של לימודי צורפות לתואר ראשון, כולל מכללות שמתמקדות בעולם האמנות, אך גם מכללות מתחום הטכנולוגיה, מקיימות לא פעם מסלול ללימודי צורפות.
המוסדות מהסוג השני אלו הם סדנאות פרטיות של לימודי צורפות, אשר מנהלים צורפים מוסמכים ומקצועיים במיוחד, אשר יש להם רישיון מטעם משרד הכלכלה גם לנהל תוכנית לימודים. היתרון כאן הוא שהכיתות הן קטנות יותר והסדנאות הן יותר בחניכה אישית - וכמובן יש מי שמעדיפים את המסלול הנ"ל, על אף שלרוב הוא יקר יותר.

מתי אפשר להירשם?
המסגרות של לימודי צורפות, שבסופן מקבלים תעודה, הן מסגרות שדורשות לא מעט השקעה בתחום, כאשר יש לקחת בחשבון שמדובר על כמה שנים של לימודים. לכן, כדאי להירשם ללימודים כבר בתחילת הסמסטר סביב החודשים ספטמבר-אוקטובר, אף כי בחלק מהמקרים, אפשר גם להתחיל ללמוד בסמסטר אביב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה