יום ראשון, 12 באפריל 2015

נוהל גילוי מרצון



המסלול הרגיל של נוהל גילוי מרצון

עד לסוף שנת 2016 ניתן להגיש בקשות מזוהות עבור נוהל גילוי מרצון. זהו המסלול הרגיל בו המבקש מגיש את הבקשה בצירוף המסמכים הנדרשים לגורם המוסמך בלבד. את הגשת המסמכים ניתן לבצע באמצעות הדואר האלקטרוני או מספר הפקס. לאחר הגשת הבקשה נשלחת הודעה למבקש מטעם מחלקת החקירות. ההודעה מאשרת את קבלת הבקשה והיא כוללת את מספר הבקשה. יש לשמור את מספר הבקשה היות והוא מהווה אינדיקציה לנתוני המבקש כפי שנשמרים במערכת הממוחשבת.
הטיפול בבקשה מבוצע על ידי גורם מוסמך. במהלך גילוי מרצון במסלול הרגיל בודק הגורם המוסמך האם הבקשה עומדת בתנאים הקבועים על ידי רשות המיסים. במידה והוא מוצא כי יש מקום לאשר את הבקשה, הוא מפנה את המבקש למשרד השומה הרלוונטי. המטרה בהפניה זו היא להמשיך את הטיפול השומתי בבקשה על פי נוהל גילוי מרצון. בנוסף, ההפניה עוזרת למבקש להסדיר את חבות המס שלו.




מדוע לבצע גילוי מרצון במסלול הרגיל?

בסופו של דבר, המסלול הרגיל של נוהל גילוי מרצון מנוצל על ידי רוב האזרחים ויש לו יתרונות רבים. גילוי מרצון מעודד דיווח של הון על ידי יחידים, חברות, תאגידים ובעלי תפקידים רלוונטיים. הנוהל הוא חלק מהמאבק של רשות המיסים בהון השחור והוא מוגבל בזמן. נוהל גילוי מרצון קיים גם במדינות אחרות בעולם, אך בישראל הוא בעל אופי ייחודי.
מטרתו של הנוהל החדש היא לעודד ישראלים שעברו על החוק לדווח כנדרש ולהימנע מסנקציות פליליות. במסגרת נוהל גילוי מרצון ניתן כאמור להשתמש במסלול הרגיל ולהגיש בקשה מזוהה, או לחילופין לנצל את הוראת השעה התקפה עד תאריך 6.9.15 ולהגיש בקשה אנונימית לבירור חבות המס מול פקיד השומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה