יום רביעי, 1 באפריל 2015

בחירת עורך דין נזיקין



בחירה נכונה של עורך דין נזיקין משפיע באופן ישיר על סיכויי ההצלחה של כתב התביעה או ההגנה. עורך דין מן הסוג הזה נדרש להתמודד עם שורה ארוכה של דינים, פסקי דין תקדימיים, סוגיות משפטיות ועוד. השאלה היא כיצד עושים זאת ובאילו קריטריונים כדאי להתמקד. 

ראשית, עדיף לבצע סינון גס בין עורכי דין על פי איזורי מתן השירות. אין טעם להשקיע בהשכרת שירותיו של עורך דין רחוק. נהוג לחלק את עורכי הדין השונים המתמחים בדיני נזיקין לפי איזור תל אביב, גוש דן והמרכז, איזור חיפה והקריות, איזור הצפון ואיזור השפלה. עורכי דין נוספים מספקים שירותי באיזור הדרום והנגב.
שנית, כדאי לבחור עורך דין על פי סוג השירות שהוא מציע. לא כל עורכי הדין מחזיקים בהתמחות זהה. כאן הדגש הוא על ההבדלים בין עורך דין נזיקין המציע שירותי הגנה בתאונות דרכים, רשלנות רפואית, תקיפה, לשון הרע, מטרד, גניבת עין וכן הלאה.



מה ההתמחות של עורך הדין?
תיאום פגישת היכרות לא מחייבת עם עורך דין נזיקין היא צעד חיוני בהשכרת שירותיו של איש מקצוע מיומן. מטרת הפגישה היא קודם כל לבדוק את ההתמחות של עורך הדין. עורך דין נזיקין יכול להחזיק בהתמחויות והכשרות נוספות, להיות נוטריון ומגשר מוסמך או להציע שירותי בוררות. עורך דין עם תואר בעסקים ובראיית חשבון עדיף במקרים של הגשת תביעות מסוימות, לעומת עורך דין עם תואר ברפואה שתורם להגשת תביעות אחרות.

מלבד האמור לעיל, סינון בין עורך דין נזיקין מתבצע על פי קריטריונים של ליטיגציה, ותק, זמינות, שכר טרחה ושפות השירות. רק בחירה מושכלת בעורך דין מקצועי תבטיח מענה על צרכי הלקוח בטווח הקצר והארוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה