יום שני, 20 באפריל 2015

עו"ד חוזים



איך בוחרים עו"ד חוזים?

חוזה מסחרי הוא הסכם אכיף המהווה את הבסיס לכל סוג של התנהלות עסקית תקינה. החוזה קביל מול ישות משפטית והוא יכול להבטיח את מימוש הזכויות של אזרחים. חוזה מסחרי יכול לשמש לצרכי שותפות, ליצירת קשרי מסחר עם גורמים חיצוניים או לצורך התנהלות מול ספקים, נותני שירותי ועוד. התנאי היחיד הוא חתימה על חוזה בנוכחות עורך דין והתייעצות עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות או דילמה.

בחירת עו"ד חוזים מתחילה בבדיקת תחומי ההתמחות. דיני חוזים שייכים לענף המשפטי העוסק בחיובים רצוניים, אך הם גם כפופים לדיני המשפט האזרחי. יש צורך בעו"ד חוזים מנוסה ומיומן עם הכשרה רלוונטית על מנת לגבש הסכם קביל. הלקוח צריך לתאם פגישת היכרות עם עורך הדין, לקבל המלצות מלקוחות קודמים ולברר לגבי תעודת ההתמחות שלו. זו הדרך היחידה להשתמש ביתרונות של חוזה בתור הסכם אכיף לטווח קצר וארוך.



אילו חוזים מנסח עורך הדין?

עורך דין עם התמחות רלוונטית יכול לנסח מסמכים שונים בהתאם לבקשת הלקוח. כדאי לבחור עו"ד חוזים עם ניסיון במסמך הספציפי, לבדוק אפשרות לטיפול במקרה של הפרת חוזה ולשאול על תביעות פיצויים. משרד עו"ד חוזים ברמה גבוהה ינסח עבור הלקוח את החוזים המקובלים עבור הסכם מייסדים, הסכם שמירה על סודיות וחוזי שיווק או זיכיון. חוזים אחרים המנוסחים על ידי עורכי דין הם חוזה בין שותפים בשותפות או בין בעלי מניות בחברה, חוזה עבודה בין המעסיק לבין העובדים וחוזה מול משקיעים.

לסיכום, בחירת עו"ד חוזים תלויה בצרכי הלקוח ובדרישות שהוא מעמיד. הדבר החשוב הוא לבחור עורך דין מנוסה ולתאם מולו פגישת היכרות. הפגישה היא הזדמנות להתרשמות מעורך הדין ברמה האישית והמקצועית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה