יום שלישי, 1 בספטמבר 2015

גילוי מרצון אנונימי



כך גילוי מרצון אנונימי יגן עליכם

יש לכם הכנסות שצברתם מכל מיני עבודות והשקעות בחו"ל, ולא דיווחתם עליהם למדינת ישראל? דעו לכם שאתם חייבים בתשלום מס ואחרת - תיפתח נגדכם חקירה פלילית. עם זאת, זה לא חייב להסתיים כך - אם תמהרו להגיש בקשת גילוי מרצון אנונימי עד לתחילת חודש ספטמבר. מדובר על תהליך מיוחד של רשות המסים, אשר מאפשרת לכם בעצם לבדוק ללא הזדהות כמה כסף אתם חייבים למדינה, אוז להחליט האם לשלם אותו - וכל העת אתם אנונימיים לגמרי עד השלמת התהליך, ולא ניתן לפתוח נגדכם בהליך פלילי.



האם יש תנאים לתהליך זה?

בהחלט כן. קודם כל, גילוי מרצון אנונימי יכול להתבצע רק כלפי אנשים שרשות המסים לא מבצעת כרגע חקירה בעניינם. אם אין שום חשדות נגדכם - אתם יכולים לפתוח ביוזמתכם בהליך הגילוי (והרי זה נקרא - גילוי מרצון, ולא מאונס או כפיה).
כמו כן, חשוב מאד לציין כי את התהליך של גילוי מרצון אנונימי אפשר לבצע רק פעם אחת. כלומר, אם ביצעתם אותו בער אי אפשר לעשות אות ושוב. כמו כן עליכם כאמור לעשות זאת עד לתחילת חודש ספטמבר - לאחר חודש זה אי אפשר יהיה יותר להגיש בקשות אנונימיות. עם זאת, אפשר להגיש בקשות גילוי מרצון שאינן אנונימיות, עד לסוף שנת 2016.

כדאי להיעזר בעורך דין

שימו לב כי בתהליך של גילוי מרצון אנונימי מישהו צריך להגיש בשמכם את הבקשה (כי רשות המסים צריכה איש קשר מסוים). כדי שתשמרו על האנונימיות שלכם - רצוי שפשוט תפנו לעורך דין אשר מתמחה בדיני מיסוי. הוא יהיה בא כוחכם לכל הבקשות גילוי מרצון, וישמור כמובן על דיסקרטיות מלאה. כך אתם תוכלו לשלם את כל החובות, לא להיות מואשמים בדבר - ולפתוח דף חדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה