יום שבת, 19 בספטמבר 2015

טבעת יהלומים



כיצד לבחור טבעת יהלומים לפי צורה, חיתוך, צבע ונקיון

בבואנו לבחור טבעת יהלומים, צריך לבחון מספר קריטריונים הקובעים את איכות היהלום ובהתאם לכך, גם את מחירו.


הקריטריונים בבחירת יהלומים איכותיים

חיתוך היהלום הינו המאפיין החשוב ביותר של היהלום. לקריטריון זה יש את ההשפעה הגדולה ביותר על יופיו של היהלום ובהשתקפות האור החוזר מהיהלום. חיתוך איכותי של היהלום המותאם לפרופורציות נכונות של האבן יאפשר לאור הנקלט ביהלום לחזור בצורה אידיאלית. שבר זה ישתקף באופן שבו היהלום "ינצנץ". חיתוכים מושלמים הינם יקרים מאוד, ולרוב ניתן להסתפק ברמת חיתוך טובה מאוד או אפילו טובה.

דרגת הצבע של היהלום מתייחסת יותר לחוסר הצבע שלו, שכן, ככל שהיהלום הו חסר צבע, כלומר צהוב פחות, דרגת הצבע שלו גבוהה יותר והוא יקר יותר. צבע היהלום הוא המאפיין השני בדרגת חשיבותו בבואנו לבחון את איכות היהלום.


נקיון היהלום מתייחס לכמות הפגמים וגודלם של הפגמים המצויים כמעט בכל היהלומים. יהלומים מושלמים ללא פגמים הינם נדירים ביותר, ולרוב היהלומים יהיו פגמים. מומלת לבחור את היהלומים אשר לא ניתן להבחין בפגמים שלהם בעין בלתי מזויינת.


בחירת יהלומים על פי צורתם

יהלומים בצורתם העגולה הינם היהלומים המבוקשים ביותר לשיבוץ בתכשיטים, קל וחומר שבטבעות. חיתוך הנסיכה הינו חיתוך עגול בעל פינות חדות ומתאים במיוחד לשיבוץ על טבעת יהלומים שמשמשת כטבעת אירוסין. חיתוכים נוספים הינם חיתוכים מרובעים למיניהם כמו חיתוך האמרלד וחיתוך הנקרא אשר. לבסוף, ישנם יהלומים בצורה אובלית קלאסית או בחיתוך המרקיזה והאגס שהינם סוגים שונים של חיתוך אובלי.


כמה טיפים לרכישת טבעת יהלומים

בבואנו לרכוש טבעת יהלום, יש לבדוק כי לאבן תעודה גמולוגית המעידה על איכותו.

מבחינת מחיר היהלום, חשוב לדעת כי מחירי היהלומים נמדדים על פי משקלם כך שהמחירים קופצים לפי משקל היהלום בחצאי קראט או קראט שלם, ולכן מומלץ לרכוש יהלומים קצת מתחת לנקודות סף אלו, על מנת לקבל את המחיר המשתלם ביותר. כך, מומלץ לקנות יהלום מעט מתחת לקראט אחד, הדומה מאוד במראהו ליהלום במשקל קראט אך נמוך משמעותית במחירו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה