יום שבת, 28 בינואר 2017

חברת מעליות



אופיין של מעליות בהתאם לאופי המבנה

מעליות הן בדרך כלל מערכות הבניין הראשונות שפוגשים המבקרים בכניסתם למבנה. 

הרושם הראשוני שמקבלים המבקרים ממראה המעליות ומעיצובן עשויים לחזק או למזער את הציפיות הפסיכולוגיות מציפייה להמשך ביקורם במבנה. החשיבות של המעליות לשוכרי דירה רבים, העלו את הצורך בהחלטות אסטרטגיות למודרניזציה של תחום זה (כיום, חברת מעליות מקבלת החלטות בנושא על מנת לבדל את עצמה מהמתחרים, בין היתר על בסיס טכנולוגי כן על בסיס אפיונם של השוכרים המיוחדים).




דרישות ובקשות מיוחדות של אלה הרוכשים דירה בבניין מסוים, מהוות משקל חשוב עבור תכנית פעולה מודרנית מצד חברת מעליות שעושים שימוש בשירותיה. 

חברת מעליות חייבת להתחשב הן בטכנולוגיות העדכניות של המעליות והן בתכונות אופייניות של מעליות אחרות באזור (גם תוך הסתכלות על מתחרות). ניתוח אנליטי ותכנון צעדים בשלב זה, חשובים מאוד לבחירת ציוד מתאים, בין השאר לצרכי שליטה ובקרה לטווח הארוך.
אחת מההחלטות הראשוניות של חברת מעליות היא האם לעשות שימוש במערכות בקרה חדשניות. מערכות אלה מציעות מאפיינים רבים, כולל יכולות מתוחכמות בשינוע המעלית עצמה, גישה יעילה לכל קומה ואף מסכי מגע לשימוש. מרבית מערכות השינוע הקונבנציונאליות בעולם עושות שימוש בכפתורים פשוטים ללחיצה. תוצאותיה של גישה "עתיקה" זו היא בזמני המתנה ממושכים, בייחוד בזמני עומסים במהלך היום (כמו בשעות הבוקר המוקדמות).  

מעליות כיום יכולות לנוע בגדלים שונים, החל מכאלה עבור שני אנשים ועד לכאלה המסוגלות לשנע מכוניות גדולות. 

מובן כי בניית המעלית משתנה בהתאם לאופי המבנה שלה, כך שחברות גדולות ובתי חולים עשויים לתפעל מעליות רבות יותר ובעלות כוח תפעולי חזק יותר מאשר בניינים פשוטים. כך למשל, בבתי החולים למעליות לעתים יש תפקיד חשוב בהובלת אנשים נכים וכן בהעברת אנשים למחלקות טיפול שונות באופן דחוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה