יום שישי, 6 ביולי 2012

ניתוח טכני


מהו ניתוח טכני?

ניתוח טכני הוא כלי להגברת רווחים בתחום הפיננסי. ניתוח טכני אמור לצפות מגמות ודפוסים של נכסים פיננסיים כדי להגביר את הרווחים של בעלי המניות. ניתוח טכני לא אמור להעריך את השווי האמיתי של נכסים פיננסיים אלא להגביר את הרווחים על ידי תחזיות סטטיסטיות המבוססות על מחירי הנכס בעבר ונפח המסחר שלו בהווה. הכל נעשה כדי ליצור תשואה חיובית תוך שמירה על רמת סיכון קטנה ככל הניתן. במילים פשוטות – ניתוח טכני אמור לצפות את תנועות המחירים בעתיד על בסיס נתונים מסויים כדי להגדיל את הרווח מאותם נכסים פיננסיים.

כלים של ניתוח טכני

ניתוח טכני משתמש בכלים שמתבססים על נתונים מן העבר כגון: מחיר גבוה יומי, מחיר נמוך יומי, שערי פתיחה וסגירה של אותו היום, תדירות נתון (יומי, שבועי, שנתי וכדומה), מחזורי מסחר המכונים ווליום וכדומה. הכלים המרכזיים בניתוח טכני הם: גרף שערי סגירה, רמות תמיכה והתנגדות, קווי מגמה, זיהוי תבניות, תבניות היפוך המגמה ותבניות המשך מגמה. ישנם כלים נוספים העומדים לרשות המנתחים הטכנים כדי לצפות את המגמה על מנת להעריך את האפשרות למקסם את הרווחים לנכס פיננסי זה או אחר.
 
שילוב בין כלי ניתוח שונים

מנתחים שונים משתמשים בכלי ניתוח שונים. השימוש במחשב מאפשר לעשות ניתוח טכני יעיל ומהיר יותר מבעבר, אבל יש לזכור כי ניתוח טכני אינו צופה את המגמה אלא מעריך אותה בלבד. שום מנתח טכני אינו מתיימר לדעת את שינוי המגמות, אלא לנסות ולהבין אותן לצרכי הערכה בלבד. בנוסף לניתוח הטכני ישנם שיטות שונות להתייחס לשינויי המגמות והחשובה שבינהן היא הניתוח הפנדומנטלי שחוקר את הסיבות שמשפיעות על תנודות המחירים בשוק ההון ולא רק מנסה לנתח אותם כפי שהן הופיעו בעבר. מנתחים טכנים עושים שימוש גם בכלי זה שנותן זווית נוספת ומאפשרת ליעל את הניתוח הטכני.

אפשר ללמוד ניתוח טכני בצורה מקצועית?

בהחלט כן. אם אתם מעוניינים להכיר את התחום בצורה יסודית ומקצועית, הריח שתוכלו להירשם אל קורס ניתוח טכני ולהרחיב את ידיעותיכם בתחום בצורה הטובה ביותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה