יום ראשון, 22 ביולי 2012

השתלת שיניים


השתלת שיניים משני סוגים שונים
שיניים חסרות מצריכות טיפול כל שהוא על מנת להשלים את החלל שנוצר בפה לאחר עקירת השן הבעייתית. את החלל הזה ניתן להשלים במספר דרכים. זו יכולה להיות שן תותבת המולבשת בעזרת "גשר", או שזו יכולה להיות שן שהושתלה במקום השן החסרה. לרוב, נהוג לדבר על השתלת שיניים בתור תהליך אחיד ודומה וזהה אצל כל רופאי השיניים. עם זאת, ראוי לדעת שלמעשה יש היום שתי שיטות שונות של השתלות שיניים - השיטה הקלאסית, ושיטת ההעמסה. כל שיטה כזו היא שונה, ובעלת תקופת החלמה שונה. אז איך יודעים מה מתאים לכם?

 קצת על השיטה הקלאסית
כפי שאפשר להבין מהשם שלה, השיטה הקלאסית עבור השתלת שיניים היא גם השיטה הוותיקה יותר. חשוב לומר ששיטה זו מוכיחה את עצמה עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. עם זאת תהליך ההחלמה בה הוא ארוך ולמעשה דו שלבי. בשלב ראשון עוברים את ההשתלה, ובסיום ההיקלטות של השתל עוברים תהליך שנקרא חשיפה. התהליך כולו יכול לנוע בין 3 חודשים של טיפול מהיר, לחצי שנה של טיפול ארוך יותר.

ומהי שיטת המעמסה?
אפשר גם לעבור היום השתלת שיניים בהעמסה. בשיטה ייחודית זו, ההשתלה כולה מתבצעת ביום אחד בלבד במספר שעות. היתרון המרכזי של השתלת שיניים מסוג זה הוא כמובן במהירות המדהימה שלה. תוך זמן קצר כבר יש לכם לסת חדשה לחלוטין, שמתפקדת כרגיל. חשוב מאד להבין, כי השתלה זו איננה יכולה להתאים לכל אחד. לכן חשוב ללכת לרופא שיניים שלא יציע לכם אוטומטית השתלת שיניים מסוג מעמסה, אלא יבצע בדיקה מדוקדקת ומקיפה לראות האם אתם עומדים בתנאים. אם אתם אכן עומדים - סיכויי ההצלחה גבוהים וזהים לזו של ההשתלה הקלאסית.

העיקר לעבור עם רופא מקצועי
בסופו של דבר, השתלת שיניים היא תהליך שיכול לעבור בקלות, כל עוד אתם עוברים אותה ביחד עם איש מקצוע. חשוב מאד לעבוד היום בצמוד לרופא שיניים שאתם סומכים עליו בעיניים עצומות. כך התהליך יהיה נעים ונוח, ואף יחלוף יותר מהר משתחשבו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה