יום שלישי, 8 באפריל 2014

עסק משפחתי



הקמת עסק משפחתי – שיקולים בעד ונגד
אנשים רבים מעוניינים להקים עסק עצמאי שיהיה עסק משפחתי. עסק משפחתי הוא עסק בבעלות המשפחה בין אם מדובר במשפחה גרעינית אחת או במשפחה המורחבת. בעבר היה עסק משפחתי דבר מאד נפוץ ואלה היו עוברים מדור לדור. אנשי מקצוע רבים שהתמחו בתחומים מסויימים היו דואגים להכשיר את ילדיהם לעבוד בעסק ובבוא היום היו מורישים להם את העסק כדי שימשיכו להתפרנס ממנו. עסק משפחתי יכול להיות חנות מכולת, משרד עורכי דין, בית מלאכה, מפעלי ייצור וכדומה. 



אנשים המבקשים להקים עסק משפחתי
צריכים לדעת בפני מה הם עומדים לפני שהם עושים זאת על מנת למנוע עוגמת נפש מיותרת בהמשך הדרך.

השיקולים בעד הקמת עסק משפחתי
השיקול העיקרי להקמת עסק משפחתי הוא השיקול הכלכלי. משפחות רוצות להשאיר את הרווחים של העסק בידי המשפחה ולא להתחלק בהם עם אנשים אחרים. בצורה זו יכולה המשפחה להגדיל את הכנסותיה. שיקול נוסף להקמת עסק משפחתי הוא שיקול האמון. בין בני משפחה קיים (לרוב) אמון גדול יותר מאשר באנשים חיצוניים, והאפשרות שמי מבני המשפחה יבגוד בעסק, או יגנוב מהעסק קטנה בהרבה מהקמת עסק עם שותפים חיצוניים. השיקול השלישי להקמת עסק משפחתי הוא השיקול החברתי, שכן בצורה זו יכולים כל בני המשפחה לשהות זה במחיצת זה שעות רבות יותר, אבל לשיקול זה יש גם חסרונות כפי שנראה מייד.

השיקולים נגד הקמת עסק משפחתי
עסק צריך להיות מנוהל בצורה עניינית ולא רגשית. עסק משפחתי שבו מעורבים בני המשפחה יכול לגלוש לפסים ריגשיים מיותרים שיפריעו לניהול הנכון של העסק. בנוסף, יש לעשות חלוקת תפקידים ברורה בין בני המשפחה ולא להשאיר את הדברים פתוחים לפרשנות של כל אחד לגבי אופי הניהול הנכון של העסק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה