יום שלישי, 8 באפריל 2014

פירוק חברה לא פעילה



כאשר יש לכם חברה שאינה פעילה יותר, ומדובר בחברה בע"מ הרשומה אצל רשם החברות, מומלץ לפרק אותה כדי שלא לצבור חובות מסוגים שונים ובראשם האגרות השנתיות שיש לשלם לרשם החברות. חשוב לדעת כי כל עוד החברה קיימת ורשומה היא חייבת בתשלום האגרות גם אם בפועל אין לה כל פעילות. פירוק חברה במצב כזה הוא לא רק כדאי, אלא נחוץ.
עפ"י חוק החברות ניתן לפרק חברה באחת משלוש דרכים:
·         פירוק מרצון
·         פירוק על ידי בית משפט
·         פירוק בפיקוח בית משפט
במקרה שהחברה שלכם איננה פעילה ויש רצון משותף של בעלי המניות לפרק אותה הדרך הנכונה לעשות זאת היא בדרך של פירוק חברה מרצון.


מהו פירוק חברה מרצון?
פירוק חברה מרצון הוא הליךשנעשה ברצון בעלי המניות של חברה על מנת לפרק ולחסל את החברה לחלוטין. למרות שתהליך זה נעשה מרצון ולמרות שאין חובה למנות עורך דין לשם פירוק החברה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בכך על מנת  לקצר הליכים ולעשות זאת בדרך הקלה והמהירה ביותר.
כדי לפרק חברה יש להגיש לרשם החברות את כל מסמכי החברה לרבות תעודת ההתאגדות, התקנון, מסמכים  מרשויות המס השונות וכדומה. כמו כן יש לצרף צילום של כל תעודות הזהות של בעלי המניות והדירקטורים וכן כתובת עדכנית למשלוח דואר. את הבקשה לפירוק יש להגיש לאחר שהתקיימה ישיבה מיוחדת שבה הוחלט על פירוק חברה ופורסמה הודעה על כך ברשומות ובעיתון יומי אחד לפחות. לאחר הליך זה ניתן להגיש את המסמכים לרשם החברות ולהמתין כחודש לצורך התנגדויות לפירוק מנושים או בעלי עניין אחרים. במידה ואין התנגדויות יכול משרד רשם החברות להמשיך בהליך עד להכרזתו על פירוק וחיסול החברה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה