יום שישי, 23 במאי 2014

קורס צילום – אפשרויות שונות



קורס צילום הוא קורס המלמד את אומנות הצילום בדרכים שונות וברמות שונות. יש קורס צילום לחובבים ויש קורסי צילום למתקדמים ברמות שונות ויש קורסי צילום לאנשים המייעדים עצמם לעסוק בתחום זה באופן מקצועי.
צילום הוא תחום מאד רחב ושני צורות הצילום הנפוצות הן צילום סטילס וצילום וידאו. כיום עולם הצילום עבר לצילום דיגיטאלי וברוב בתי הספר מלמדים צילום עם מצלמות דיגיטאליות, אך מקומות שעדיין מעניקים לתלמידים יסודות בצילום על גבי סרט צילום הכולל גם את תהליך הפיתוח וההגדלה של סרטים אלה. אבל כאמור, רוב הלימודים נעשים עם מצלמות דיגיטאליות שהן הרבה יותר נגישות ונוחות להפעלה.


מה לומדים בקורסים אלה
קורס צילום מעניק לתלמידים גם ידע תיאורטי נרחב וגם התנסות מעשית. על מנת לפתח עין של צלם יש ללמוד אסתטיקה מתחומי האמנות הפלסטית לרבות ציור, פיסול עיצוב וכדומה. במהלך הלימודים מוענקים שיעורים עיוניים בתחומים אלה על מנת להעשיר את המבע האסתטי של התלמיד כאשר הוא אוחז במצלמה. ובנוסף, לומדים גם את תולדות הצילום והתפתחותו למן המאה ה-19 ועד ימינו תוך בחינת עבודותיהם של גדולי הצלמים בעולם.
בנוסף ללימודים העיוניים מתמקדים בקורס במשימות מעשיות ולומדים את טכניקת השימוש במצלמות דיגיטאליות ואת האפשרויות הטכניות העומדות לרשות הצלם. במסגרת זו לומדים את תורת התאורה ואת השימוש באמצעי תאורה שונים ליצירת אווירה, העברת רגשות, לצרכים אסתטיים שונים וכדומה. וכנושא משלים, לומדים הכל אודות תורת הצבע והשילוב האסתטי בין צבעים וצורות.
איפה לומדים צילום
קורס צילום מתקיים בבתי ספר מיוחדים או בבתי ספר לאמנות כדוגמת בצלאל שבירושלים, המדרשה ברמת השרון, מכללת רופין וכדומה. רמת הלימודים נקבעת לפי היעדים של בית הספר והתואר שניתן בסיום הלימודים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה