יום שבת, 13 בספטמבר 2014

צילום


צילום מתיחס לפעולה של "תפיסת רגע" כאשר הצילום עצמו החל את דרכו בקמרה אובסקורה בה היו ניסיונות ראשוניים ליצור תמונות. מאז הקמרה אובסקורה ועד היום עבר הצילום שכלול בעיקר של אמצעים טכנולוגיים וזמינות. היום כל אחד יכול ליצור תמונות באמצעות מצלמה ואין זה משנה אם למד את התחום או לא והאם יש ברשותו מצלמת רפלקס או מצלמה דיגיטלית פשוטה בתוך מכשיר הסמארטפון שלו.

ההיסטוריה של הצילום
עד לפני כעשור היו נעשים רוב הצילומים במצלמות סטילס. המצלמות דרשו להצטייד בסרט צילום כשכשזה הסתיים היו ניגשים לפתח אותו ואת התמונות בחנות צילום המתמחה בהדפסות. הצילום עצמו החל את דרכו הראשונית במאה ה- 18 ומאז ועד היום הוא ממשיך לרתק אנשים רבים. היום, בשל הזמינות של המצלמות והיכולת לצלם ולראות תוצאות גם ללא פיתוח יקר, רבים הולכים ללימודי צילום כדי לשכלל את המיומנויות שלהם.




ללמוד צילום
היום כל אחד כמעט יכול לצלם ואין צורך בציוד מיוחד. אולם, מי שרוצה להוציא מעצמו צילומים איכותיים ירכוש עבורו מצלמת רפלקס וציוד עזר כדוגמת חצובה. על מנת לשכלל את היכולות של הצילום, הביתי או המקצועי, ניתן לגשת לקורס צילום אשר מלמד את כל היסודות של הצילום, החזקת מצלמה, כיווני האור ועוד. הקורס מתאים לכל מי שרוצה להוציא תמונות טובות יותר ובתנאי שהוא מחזיק במצלמת רפלקס.

להדפיס או לשמור במחשב
עד לפני כעשור כמעט ולא נשמרו התמונות על המחשב וכל מי שרצה לשמור עותק יכל לשמור את סרט הצילום או לבקש העברה של התמונות לדיסק. היום, רוב התמונות נשמרות על המחשב או עושות שיתוף ברשתות החברתיות. עם זאת, רבים בוחרים להדפיס את התמונות או ליצור מהן ספר כדי להנות מהן שלא רק מול המסך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה