יום חמישי, 29 בינואר 2015

מנילה



ממאחז גביית מסי שיט ועד המטרופולין הצפוף בעולם

התפתחותה של מנילה, עיר הבירה של הפיליפינים, הולכת יד ביד עם התפתחות מדינת האיים כולה. מנילה ממוקמת במערב האי לוזון – האי הגדול ביותר מבין 7,107 האיים שמרכיבים את הפיליפינים – לחופו של המפרץ שנקרא על שמה ולגדות נהר הפסיג. בתחילה הוקמה כמאחז מוסלמי לגביית מסי שיט בנהר הפסיג. לאחר כמה עשרות שנים הגיע הכיבוש הספרדי לפיליפינים, והיא הפכה למוקד הכיבוש הספרדי עם הקמת המבצר הספרדי בלב העיר (אגב, מבצר זה קיים עד היום). יותר מ-300 שנים היו הפיליפינים ובירתם בשליטה ספרדית, עד מלחמת ארה"ב-ספרד ותחילת השליטה האמריקאית באיים. לאחר תקופה קצרה של עצמאות פרצה מלחמת העולם ה-2, בה התרחש אחד הקרבות הקשים ביותר במפרץ שמול הבירה הפיליפינית. כיום, 70 שנים לאחר העצמאות הפיליפינית, המטרופולין של מנילה כולל 11 מיליון תושבים – שהופכים אותו למטרופולין הצפוף בעולם.



איפה כדאי לטייל במנילה?

היתרון הגדול של מנילה הוא במגוון שהיא מציעה – חובבי היסטוריה, נופים טבעיים, פארקים, כנסיות, שווקים ותרבות – כולם יבואו בעיר הצפופה על סיפוקם. העיר סובלת אמנם מבעיות של בירה אסיאתית טיפוסית – צפיפות, סאון רב ולכלוך – אך מי שלא מפחד מכך ימצא בה את העיר העתיקה הספרדית הייחודית, המפרץ היפה מסוגו במזרח הרחוק, פארקים טבעיים ותרבות פיליפינית ייחודית. מומלץ מאוד לקרוא ברשת על יעדים מומלצים בעיר ולתכנן טיול, או לבחור בטיול מאורגן של יום או חצי יום בעיר.

באיזה חודשים בשנה מומלץ לטוס?

האי לוזון – הגדול בפיליפינים – ומנילה בתוכו, מתאפיינים בעונה גשומה שהיא גם עונת הטייפונים ובעונה יבשה. מומלץ להימנע מלטוס לפיליפינים בעונת הטייפונים, ולטוס בעונה היבשה של דצמבר עד מאי. בחודשים אפריל-מאי חם ולח מאוד בפיליפינים, אך אלה חודשים של פריחה ייחודית ביופיה ומומלץ מאוד לטוס בחודשים אלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה