יום שבת, 10 בינואר 2015

הורוסקופ


המקור - אסטרולוגיה
המקור לעולם ההורוסקופים הוא תורת האסטרולוגיה. אסטרולוגיה היא תורת הכוכבים, שמתעסקת בעיקר בתנועת גרמי השמיים השונים – השמש, הירח והכוכבים – ובייחוס תכונות ואירועים מסוימים לתנועה זו. האסטרולוגיה מחלקת את הרקיע ל-12 פלחים שווים הנקראים מזלות – וקולקטיבית – גלגל המזלות. תנועת גרמי השמיים השונים מתוך ולתוך המזלות השונים מעוררת תגובה. התגובה הזו יכולה להתבטא בשני אופנים עיקריים:
  • ילדים שנולדים במזלות שונים מקבלים תכונות ומאפיינים דומים לכל מזל – לפי מחקרים ארוכי שנים.
  • התחושות השונות שמעוררת תנועת הכוכבים במזלות השונים מעוררת אירועים – אישיים וגלובליים – שמשפיעים על חיי בני האדם.

בקצרה – מהו הורוסקופ?
ההשפעה של תנועת הכוכבים על תחושת האנשים והאירועים המשמעותיים בחייהם היא למעשה מהות ההורוסקופ. הורוסקופ הוא למעשה ניבוי או חיזוי מסוים של תחושות ואירועים של בני המזלות השונים, לפי תאריכי הלידה, בתקופה מסוימת. השימוש המקורי של המושג ביוון העתיקה – שם מקורו – היה במפות לידה. עם השנים, הפירוש המילולי של הורוסקופ – "מבט לשעה" – קיבל תוקף משמעותי יותר, כשההורוסקופים מהווים הלכה למעשה מבט קצר לעתיד הקרוב והרחוק בחיינו. הצלחתם הגבוהה של ההורוסקופים בניבוי סיטואציות ותחושות העלתה באופן קיצוני את הצלחת ופופולאריות ההורוסקופים במאה שעברה, כך שכיום נפוץ למצוא הורוסקופים בעיתונות היומית וברשת האינטרנט.



היזהרו מחיקויים, ותרוויחו לאורך זמן
ומהורוסקופ שכזה ראוי להיזהר. הורוסקופים צריכים להיות מעמיקים ואישיים, ולהתבצע על ידי מומחה באסטרולוגיה ובמיסטיקה שידע לתת לנו את הייעוץ הטוב ביותר כשהוא מתחשב באלמנטים מדעיים, אסטרולוגיים ומיסטיים. הורוסקופ שכזה יכול לתת לנו עצה, עזרה וסיוע לפרקי זמן קצרים וארוכים גם יחד – ימים, חודשים ושנים. ההורוסקופים המתפרסמים בעיתונות הם שטחיים ובנאליים, מכוונים למכנה משותף נמוך ומשתמשים בביטויים כלליים ובהכללות כדי לתת לכם תחושת ודאות שגויה באמיתות דבריהם. פנו לאסטרולוג או מיסטיקן מומחה – שינתח את מפת הכוכבים שלכם וייעץ ביעילות, ואל תיכנעו לבינוניות שרלטנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה