יום שני, 2 במרץ 2015

בנאווה



טרסות האורז של בנאווה

מערכת הטרסות של בנאווה נקראת בפי המקומיים "פלא תבל שמיני" ויש לכך סיבות רבות. קודם כל, יש להקדים ולהסביר כי בנאווה היא רשות מקומית הנמצאת בנפת איפוגאו. הנפה היא חלק ממחוז קורדילרה המפורסם של הפיליפינים. היישוב הוא למעשה מקום הימצאן של שתי מערכות טרסות חקלאיות הנקראת בטאד ובנגאן. טרסות אלו כלולות באתר המורשת העולמית של הקורדילרה הפיליפינית ולכן הן זוכות לעניין תיירותי רב.
אחרי שקוראים את הרקע על טרסות האורז של קורדילרה, קל יותר להבין מדוע כדאי להגיע אליהן. הטרסות נפרסות ממדרון רכס הרים המגיע לגובה של אלפי מטרים. שתי מערכות הטרסה מוכרות על ידי אונסקו בתור אתר מורשת. הן אמנם נבנו לפני יותר מ-2,000 שנה, אך עד היום הן משמשות להדגמת היכולות ההנדסיות המפוארות של תושבי הפיליפינים. מערכת ההשקיה של בנאווה מראה כיצד ניתן להיעזר בזרמי הרים ומעיינות ולהזרים מים דרך ברזים ותעלות החצובות לאורך ההר.




כיצד נבנו הטרסות?

טרסות האורז של קורדילרה נבנו על ידי הקמת קיר אבנים ראשוני. לאחר מכן הן מולאו בעפר ובתוך שכבת העפר הוסיפו המקומיים מערכת ניקוז תת קרקעית. על שכבה זו הניחו אדמה מהודקת, אך לא הפקירו את קירות האבן שמגיעים לגובה ממוצע של שני מטרים. כל זה יחד עוזר לטרסות של בנאווה לעטוף את מורדות המדרונות לאורך קווי הגובה הטופוגרפיים. אפשר לראות זאת בבירור ממרחק של מאות מטרים ובכל טיול מסביב ליישוב.
הכפרים של בנאווה שוכנים בסמוך לטרסות וכל אחד מהם מחולק למספר בתים. בצורה כזו מצליחים תושבי המחוז להמשיך ולייצר תוצרת חקלאית ברמה גבוהה. בנוסף, בכל הבתים יש חדר בודד וגג בצורת פירמידה הנחשב למאפיין של המקום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה