יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

סוכרת ביטוח לאומי



התפקיד של ביטוח לאומי הוא לבטח את אזרחי מדינת ישראל ואין זה משנה באיזה גיל הם. מחלת הסוכרת היא מחלה שיכולה להיות אצל ילדים, נוער או מבוגרים והיא מובילה לתופעות פיזיולוגיות שונות אשר מופיעות אצל כל אחד בצורה אחרת. לא כל מי שיש לו סוכרת יודע ומכיר את כל הזכויות שלו אך חשוב לדעת כי יש לפנות גם לביטוח לאומי כדי לגלות אלו זכויות עומדות לפניו.

סוכרת ביטוח לאומי – מה בודקים
סוכרת ביטוח לאומי משמעותה שהביטוח הלאומי בוחן את הפגיעה של החולה וכיצד הסוכרת משפיעה על חייו. ישנם חולים אשר מתמודדים עם המחלה וחיים כמעט כרגיל, אך חולים רבים מוגבלים בפעילויות שונות והסוכרת משפיעה על מנגנונים בגופם מעבר לבעיית האינסולין והסוכר בדם ויש לבחון מהו המצב של החולה.

 
סוכרת ביטוח לאומי

סוכרת ביטוח לאומי – מהן הזכויות של החולה
כל חולה סוכרת צריך להגיע אל המוסד לביטוח לאומי ולבדוק מהן הזכויות שלו. כדי להחליט אם החולה זקוק לתמיכה או שמגיעים לו אחוזי נכות, החולה יעבור ועדה רפואית. הועדה הרפואית תבחן את חומרת הסוכרת ואת המצב של החולה ותוכל לקבוע לו הטבות במס (משמעותי במיוחד עבור חולי סוכרת בעלי משכורת או עצמאיים) והיא תוכל גם לקבוע תשלומים אם ייקבע כי לחולה הסוכרת גם אבד כושר העבודה שלו.

סוכרת ביטוח לאומי – לא חייבים להתמודד לבד
מי שחולה סוכרת לא חייב להתמודד לבד עם המחלה. מצד אחד למי שחולה יש את המשפחה והצוות הרפואי ומצד שני הוא עדיין צריך להתמודד עם גורמים נוספים בירוקרטיים. היום ישנם עורכי דין אשר המומחיות שלהם היא בין היתר טיפול במחלת סוכרת ביטוח לאומי והרשויות בישראל והם יכולים לעזור לחולי הסוכרת לקבל את הזכויות שמגיעות להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה