יום שישי, 28 באוגוסט 2015

מוזיקה אלקטרונית


מוזיקה אלקטרונית היא מוזיקה אשר מתבצעת בעיקרה דרך כלים אלקטרוניים ובעיקר סינתיסייזר, מערכת תופים ממוחשבת ועיבוד במחשב. היום משתמשים בכלים השונים גם במוזיקה שאינה מוגדרת כאלקטרונית ואפשר לראות שיותר ויותר אמנים בוחרים לשלב את סוג המוזיקה הזה בתוך היצירה שלהם (ואפילו אפשר למצוא עיבודים למוזיקה קלאסית).

מאיפה מתחילים ליצור מוזיקה
כדי ליצור מוזיקה (באופן כללי ולא רק אלקטרונית) יש צורך בכמה דברים:

·         תשוקה – בלי תשוקה אי אפשר ליצור מוזיקה ואין זה משנה אם מדובר במוזיקה שהיא אלקטרונית או כל אחת אחרת. מי ששומע מוזיקה, לומד מוזיקה, מנגן ואומר לעצמו שהוא יכול להיות החידוש הבא במוזיקה, יכול להתחיל ליצור בעצמו מוזיקה ולהוציא את התשוקה שלו החוצה.

·         ידע – ידע הוא חלק בלתי נפרד מהיצירה. הידע צריך להיות בתחום המוזיקלי כשרצוי מאד שליוצר המוזיקה תהיה הבנה ביצירה ובמקביל ביצירת מוזיקה אלקטרונית יש צורך גם בידע על יצירתה והכרות עם הכלים השונים המשמשים לה ותוכנות המחשב שמסייעות לתהליך העיבוד.




·         כישרון – כישרון הוא הבסיס ליצירת המוזיקה ועליו יש להלביש את הידע. מי שאין לו שמיעה מוזיקלית טובה יתקשה מאד ליצור מוזיקה, גם אם הוא חושב שיש לו מה שנדרש. עם זאת, אפשר לפתח את הכישרון ומי שיש לו בסיס יכול להגיע לתוצאות טובות מאד באמצעות לימוד, סבלנות והתמדה.

·         סבלנות – יצירת מוזיקה מכל סוג היא תהליך ויש צורך בסבלנות כדי ליצור אותה. לא כל חיבור של כמה תווים וקצב הוא יצירה ויש להתרגש לקראת התהליך שלה.

במה שונה המוזיקה של היום מפעם
מוזיקה אלקטרונית היא מוזיקה שאפשר ליצור גם בבית, ללא עזרה מאולפן הקלטות (כמובן, כדאי להיעזר באולפן בסיום התהליך) ובניגוד לפעם אין צורך בכלים רבים ושינוע כדי ליצור אותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה