יום שני, 5 באוקטובר 2015

נוהל גילוי מרצון החדש



נוהל גילוי מרצון החדש לעומת הנוהל הקודם

נוהל גילוי מרצון הוא נוהל של רשות המיסים אשר מזמין אנשים שלא שילמו מס על הכנסות ממקורות שונים להצהיר על המס ולהימנע מאישום בפלילים. כל אזרח במדינת ישראל מחויב להצהיר לרשויות המס על ההכנסות שלו כשאלה יכולות להגיע מהכנסת משכורת (משכורות תמיד עוברות בהליך של הצהרה לגורמים השונים בעת הוצאת המשכורת, אך יש שעובדים באופן לא מסודר), ההכנסות יכולות להגיע מעסק עצמאי, דירות מושכרות (בארץ או בחו"ל) ומעסקאות שונות שחייבות במס. אי הצהרה על הכנסות הופכת את האזרח למעלים מס והוא יכול למצוא עצמו מול אישומים חמורים. כדי למנוע את אלו וכדי להקל עוד יותר מבעבר יצאה רשות המיסים עם נוהל גילוי מרצון החדש.




נוהל גילוי מרצון

גילוי מרצון נועד במקום לאפשר לכל אחד להצהיר על ההכנסות שלו בלי להיות חשוף לאישום פלילי בעניין העלמת המס. כדי שפעולה זו תוכל להתבצע על האזרח לעשות את הגילוי מתוך תום לב וכשהוא לא נמצא תחת חקירה וכמו כן עליו להציג את כל המידע הרלוונטי בעניינו לרשות המיסים. נוהל גילוי מרצון החדש בא להקל עוד יותר על האזרחים לגשת לבצע אותו.

השינויים שנכנסו בתוך נוהל גילוי מרצון החדש

האפשרות להישאר אנונימי – נוהל גילוי מרצון החדש מאפשר למי שרוצה בכך להתחיל את ההליך באנונימיות כדי להגן על עצמו עד שלב מתקדם של התהליך.

האפשרות לבצע את הפעולה במהירות – מי שרוצה לנצל את הגילוי מרצון וחושש כי התהליך מול רשות המיסים תעכב את העסקים שלו ותמנע ממנו לקדם אותם, יכול לפנות אל מסלול מהיר של ביצוע הנוהל. יש להביא בחשבון כי מסלול זה לא יכול לפעול במקביל לבקשה להישאר אנונימי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה